|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FALG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FALG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Algoritmizace a programování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
84 / -
|
17 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USII/PALG
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy informatiky a technického vybavení počítačů, základy zápisu pomocí vývojových diagramů a základy programovacího jazyka, např. Python.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: účast na cvičení (viz vyhláška FES), vypracování zápočtové práce súspěšností 60%.
Zkouška: ověření znalostí, obhájení zápočtové práce.
|
Obsah
|
Úvod, vymezení pojmu algoritmus, program.
Postup řešení úloh na počítači, algoritmizace úloh.
Konstanty, proměnné, výrazy a příkazy.
Grafický zápis algoritmů, programovací jazyky.
Úvod do číselných soustav, reprezentace datových typů.
Základní prvky programu, cykly, rekurze.
Větvení programu.
Odvozené datové typy - pole a jejich využití.
Webové služby pomocí jazyka.
Práce stextovými soubory.
Práce sdatabází.
Funkce.
Základní principy objektového modelování a programování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Taufer, Ivan . Algoritmy a algoritmizace - vývojové diagramy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-182-5.
-
Základní:
Pecinovský, R. Cesta k profesionalitě - Základy algoritmizace.
-
Základní:
Hylmar, Radek. Programování pro úplné začátečníky. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2129-0.
-
Základní:
Panuš, Jan. Základy algoritmizace. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-866-4.
-
Doporučená:
Ponořme se do Pythonu 3
(Mark Pilgrim)
-
Doporučená:
Knuth, Donald Ervin. Umění programování.. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2898-5.
-
Doporučená:
Daryl Harms, Kenneth McDonald. Začínáme programovat v jazyce Python. Praha, 2008. ISBN 978-80-2512-161-0.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
42
|
Semestrální práce
|
5
|
Kontaktní výuka
|
28
|
Příprava na zápočet
|
5
|
Samostatná kritická četba
|
28
|
Praktická výuka
|
28
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat základní pojmy zoblasti algoritmizace a programování a pochopit jejich význam ve vztahu křešení různých problémů;
orientovat se vproblematice algoritmizace a programování sohledem na další rozšiřování znalostí vjiných programovacích jazycích;
definovat jednotlivé kroky řešení jakékoliv úlohy;
rozčlenit úlohy na dílčí menší úlohy a tím dojde ke zjednodušení pochopení dané problematiky;
vysvětlit kčemu slouží datové typy, datové struktury vprogramování a popsat jejich nasazení při tvorbě programu;
vysvětlit principy objektového programování.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
vytvořit funkční aplikaci vprogramovém prostředí jazyka;
navrhnout svůj vlastní algoritmus na zadanou úlohu;
orientovat se vzadání algoritmizačních úloh pomocí vývojových diagramů a je schopen uchopit jádro problému;
naprogramovat aplikaci smožností připojení kinternetu a získávání dat právě zinternetového prostředí;
naprogramovat aplikaci smožností ukládání dat do databáze nebo do textového souboru.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů zahrnout algoritmický pohled, a tudíž rozčlenit úlohy na menší jednodušší úlohy;
srozumitelně shrnout jádro problému, který je nucen zpracovat;
samostatně se rozhodovat na základě rámcového zadání a úspěšně dovést řešení problému kcíli. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|