|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FSOS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FSOS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální sítě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
37 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s pojmy sociální sítě z hlediska humanistického (sociologie, psychologie) a také z hlediska informatického jako fenomén současné doby.
|
Požadavky na studenta
|
Prezenční výuka
Zápočet je udělen za účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů ve stanovených termínech, vypracování a úspěšnou obhajobu semestrálního projektu.
Online výuka
Zápočet je udělen za vypracování úkolů ve stanovených termínech, vypracování a online obhajobu semestrálního projektu.
|
Obsah
|
Základní pojmy.
Sociální sítě z hlediska sociologie - princip práce a tvorby sociálních sítí.
Fenomén sociální sítě.
Historie v oblasti sociálních sítí (typ Myspace, Facebook, Twitter).
Přehled a možnosti konkrétních sociálních sítí.
Rizika spojená s využitím sociálních sítí.
Možnosti využití sociálních sítí pro marketing.
Možnosti využití dat ze sociálních sítí a jejich další zpracování.
Sociální inženýrství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Losekoot, M., Vyhnánková E. Jak na sítě. Brno, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
-
Základní:
Semerádová, T., Weinlich, P. Marketing na Facebooku a Instagramu. Brno, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Základní:
Přikrylová, J. Moderní marketingová komunikace. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
-
Základní:
Burešová, J. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Doporučená:
Miles, J. Instagram power: build your brand and reach more customers with visual influence. 2019. ISBN 978-1-260-45330-0.
-
Doporučená:
Lukavec, T. Jsi značka?!, aneb, Vydělávejte více online & offline tím, co milujete!. 2021. ISBN 978-80-90810.
-
Doporučená:
Surowiecki, J. The Wisdom of Crowds. USA: Little, Brown Book Group, 2005. ISBN 978-0385721707.
-
Doporučená:
Kawasaki, G., Fitzpatrick, P. Umění sociálních médií. 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
42
|
Projekt týmový
|
25
|
Vypracování seminární práce
|
25
|
Samostatná kritická četba
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava prezentace (referátu)
|
23
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat základní pojmy z oblasti sociálních sítí, analýzy sociálních sítí a pochopit jejich význam ve vztahu k řešení různých problémů;
orientovat se v problematice analýzy sociálních sítí s ohledem na další rozšiřování znalostí v různých ekonomických a
sociálních oblastech, kde se dají metody pro analýzu sociálních sítí použít;
využít metody analýzy sociálních sítí pro různé typy úloh;
využít potenciál moderních marketingových nástrojů pro podporu prodeje výrobku nebo služeb.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
provést analýzu ve vybraném softwaru s vybranou datovou sadou;
navrhnout postup pro analýzu vybraných dat;
orientovat se v zadání úloh pro analýzu sociálních sítí a je schopen uchopit jádro problému;
orientovat se v aplikacích, které jsou vhodné pro podporu marketingu ve firmách.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů zahrnout analytický pohled a pochopit význam celé problematiky z většího nadhledu;
srozumitelně shrnout jádro problému, který je nucen zpracovat;
samostatně se rozhodovat na základě rámcového zadání a úspěšně dovést řešení problému k cíli;
samostatně získávat další znalosti z dané oblasti. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|