|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FCOI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FCOI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Česká obchodní inspekce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s organizací, fungováním a specifiky České obchodní inspekce a rolí státního dozoru v systému veřejné správy v současném i historickém kontextu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: bude udělen na základě splnění zadaných projektů, aktivity ve výuce a na základě splnění předepsané účasti na seminářích.
Zkouška: bude mít písemnou, případně ústní formu.
|
Obsah
|
Charakteristika státního dozoru a postavení České obchodní inspekce ve veřejné správě, pravomoc a působnost.
Historie a vývoj správní ochrany a dozoru na českém území.
Organizační struktura České obchodní inspekce a její vazby na Ministerstvo průmyslu a obchodu a vybrané orgány veřejné správy.
Prameny práva upravující působnost České obchodní inspekce.
Specifika státní služby v České obchodní inspekci.
Spolupráce České obchodní inspekce s orgány veřejné správy.
Spotřebitelské organizace - postavení, podpora jejich činnosti.
Ostatní činnost České obchodní inspekce - Evropské spotřebitelské centrum a Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.
Akreditace subjektů posuzování shody - akreditační orgán, udělení akreditace, prameny práva.
Etika, diskriminační jednání při ochraně spotřebitele, poctivost prodeje.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Janotová, Helena. Profesní etika. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. ISBN 80-86861-42-2.
-
Základní:
Hendrych, Dušan. Správní věda : teorie veřejné správy. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-561-0.
-
Základní:
SVOBODA, I., SCHELLE, K. Základy organizace veřejné správy. Brno, 2007.
-
Základní:
Zákon č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, v platném znění..
-
Doporučená:
Jan Fuka. Česká obchodní inspekce. Univerzita Pardubice, 2020.
-
Doporučená:
Jan Fuka. Česká obchodní inspekce. Univerzita Pardubice, 2020.
-
Doporučená:
Nemec J., Ochrana F., Pavel J. Kontrola ve veřejné správě, ASPI Publishing 2010.
-
Doporučená:
Zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě..
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
určit, vysvětlit a charakterizovat státní dozor, vysvětlit, jaké je postavení České obchodní inspekce v rámci veřejné správy a jaké jsou základní principy jejího fungování, pravomoc a působnost;
popsat a vysvětlit historické souvislosti správní ochrany a dozoru na českém území;
popsat strukturu České obchodní inspekce, vysvětlit její vazby na Ministerstvo průmyslu a obchodu a další orgány veřejné správy;
určit a vysvětlit specifika Zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě ve vztahu k úpravě poměrů zaměstnanců České obchodní inspekce a Zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci;
určit, popsat a analyzovat spolupráci České obchodní inspekce v rámci veřejné správy;
definovat postavení a činnost spotřebitelských organizací a jejich spolupráci s Českou obchodní inspekcí;
vysvětlit vybrané aspekty ostatní činnosti České obchodní inspekce;
definovat základní souvislosti v oblasti akreditace subjektů posuzování shody včetně pramenů práva;
popsat a vysvětlit etické souvislosti v rámci veřejné správy a etický rozměr vybraných situací.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se v základních aspektech státního dozoru a České obchodní inspekce v kontextu veřejné správy a historických souvislostech správní ochrany a dozoru;
orientovat se ve struktuře a organizaci České obchodní inspekce a vazbách na Ministerstvo průmyslu a obchodu a další instituce veřejné správy a zlepšit tak řešení nastalých situací;
v obecné rovině a v souvislostech interpretovat fakta z vybraných pramenů práva;
orientovat se v oblasti kooperace České obchodní inspekce s vybranými orgány veřejné správy, rozpoznat specifika fungování spotřebitelských organizací a používat poznatky týkající se vybrané ostatní činnosti (Evropské spotřebitelské centrum, Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů);
orientovat se v problematice akreditace subjektů posuzování shody, interpretovat související terminologii a závěry plynoucí z pramenů práva;
srozumitelně vyjádřit vybrané poznatky a souvislosti v oblasti etiky, diskriminačního jednání a poctivosti prodeje.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů samostatně zahrnout úvahy o jejich veřejno-správním kontextu a samostatně a odpovědně se rozhodovat;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
do řešení problému zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru;
samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v oblasti státního dozoru a veřejné správy.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|