|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FHOO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FHOO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hospodaření s odpady
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
14 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USSV/PHOO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti hospodaření s odpady. Představeny jsou principy výrobních procesů a jejich interakce s prostředím, politika v oblasti nakládání s odpady a její aplikace.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné absolvování přdmětu je třeba získat zápočet a složit zkoušku. Podmínkou udělení zápočtu je účast na cvičeních a aktivní zapojení do diskuse. Studenti v průběhu semestru vyberou a odůvodní jednotlivá témata a jejich vztah k probíraným okruhům. Zkouška je ústní.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti hospodaření s odpady. Představeny jsou principy výrobních procesů a jejich interakce s prostředím, politika v oblasti nakládání s odpady a její aplikace.
Environmentální podmínky činnosti podniku a jeho interakce s prostředím.
Hierarchie nakládání s odpady - význam pro principy nakládání s odpady a aplikace v zákonech.
Zákon o odpadech, druhy odpadů a jejich vlastnosti.
Povinnosti při nakládání s odpady.
Zpětný odběr, plány odpadového hospodářství
Ekonomické a administrativní nástroje, sankce v zákoně o odpadech.
Směrnice EU o odpadech, souvislosti s výkonem správy v oblasti hospodaření s odpady.
Toxické vlastnosti odpadů, principy a determinanty jejich působení.
Dobrovolné nástroje v hospodaření s odpady.
Modelování podnikových procesů a možnosti optimalizace objemu jejich reziduálních výstupů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kizlink, Juraj. Odpady : sběr, zpracování, zužitkování, zneškodnění, legislativa. Brno: CERM, 2014. ISBN 978-80-7204-884-7.
-
Základní:
Zákon č. 185/2001Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů..
-
Doporučená:
MEČISLAV KURAČ. Odpady a jejich zpracování. Vodní zdroje Ekomonitor, Chrudim, 2014. ISBN 978-80-86832-80-7.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
46
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti ekonomie, managementu a práva. Základní znalosti z chemie a fyziky (student by měl mít představu o názvech některých základních chemických prvků a složení některých jednoduchých chemických sloučenin. Dále by měl ovládat běžně používané fyzikální jednotky a jejich převody). |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat environmentální problémy vyplývající z činnosti podniku,
charakterizovat princip fungování přímých a nepřímých nástrojů politiky hospodaření s odpady,
charakterizovat povinnosti vyplývající ze zákona pro původce odpadu a subjekty nakládající s odpadem,
charakterizovat principy ekonomické administrativní regulace hospodaření s odpady,
popsat toxické účinky některých odpadů a vysvětlit princip jejich působení,
vysvětlit princip fungování a účinky dobrovolných nástrojů na hospodaření s odpady,
vypracovat a vysvětlit modely látkových a energetických toků podnikových procesů a navrhnout s jejich pomocí možná zlepšení.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
navrhnout efektivní řešení zohledňující kromě vhodného způsobu nakládání s odpadem i ekonomická hlediska.
navrhnout řešení situací vyplývajících z konfliktu ekonomických a environmetálních cílů,
navrhnout řešení situací týkajících se efektivity nakládání s odpady,
navrhnout modely a realizovat výpočty pro kvantifikaci očekávaných výsledků uvažovaných opatření,
vybrat na základě komparace možných řešení variantu představující optimální environmentálně-ekonomický výkon stávajících struktur jak soukromého, tak i veřejného sektoru.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně a odpovědně se rozhodovat na základě rámcového zadání,
do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém, environmentálním a ekonomickém rozměru,
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů,
na základě získaných znalostí kriticky posuzovat správnost, potřebnost a relevantnost informací k řešení zadání.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Systematické pozorování
|
|
|
|