|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FKDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FKDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace a rozvoj osobnosti v praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
26 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je formou skupinového soustředění v přírodě poznávat a rozvíjet vybrané komunikační dovednosti a rozvíjet osobnostní kompetence. Vlivem interakce s prostředím poznávat vlastní chování a chování druhých v různých a často zátěžových situacích.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen na základě splnění zadaných úkolů a aktivitě ve výuce. Dále pak na základě docházky dle příslušné vyhlášky fakulty. To znamená, na základě absolvování outdoorového programu v přírodě. Studenti budou skládat ústní i dílčí nácvikové úkoly a prostřednictvím outdoorových aktivit prezentovat sebe sama jako autentickou lidskou bytost. Outdoorový program znamená zvýšenou psychickou a fyzickou náročnost, proto je doporučeno případnou účast dopředu konzultovat s vyučujícím.
Primární platforma pro komunikace bude MS Teams včetně publikace materiálů.
|
Obsah
|
Sociální percepce a interakce.
Komunikace (komunikace v náročných situacích).
Autoregulace prostřednictvím sebepoznání a sebehodnocení.
Stres - zátěž a její zvládání.
Nácvik týmové spolupráce (role, nácvik situací, teambuilding).
Využití zážitku pro osobní rozvoj.
Zpevňování vybraných dovedností, zpětná reflexe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (eds.). Aplikovaná sociální psychologie III.. Praha, 2001.
-
Základní:
BEERMAN, S., SCHUBACH, M., TORNOW, O., E. Hry na semináře a workshopy. Praha, 2015.
-
Základní:
BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha, 2011.
-
Základní:
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2010.
-
Základní:
MEDLÍKOVÁ, O. Lektorské dovednosti. Praha, 2013.
-
Základní:
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha, 2013.
-
Základní:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha, 2010.
-
Základní:
MOHAUPTOVÁ, E. Teambuilding. Praha, 2009.
-
Doporučená:
SETON, E. T. Kniha lesní moudrosti. Praha, 1991.
-
Doporučená:
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha, 2010.
-
Doporučená:
VECHETA, V. Outdoor aktivity. Brno, 2009.
-
Doporučená:
ČERNÝ, V. Řeč těla. Brno, 2010.
-
Doporučená:
NOVÁK, T. CAPPONI, V. Sám sobě psychologem. Praha, 2014.
-
Doporučená:
STEWART, J. COUPER, D. Vyřešeno! 40 aktivit pro zvládání obtížných situací. Brno, 2008.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Vypracování seminární práce
|
30
|
Projekt týmový
|
20
|
Sběr materiálu
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat procesní aspekty sociální percepce včetně možných chyb v ní a proces komunikace s ohledem na její strukturu v situaci, kdy je používána;
definovat zásadní chyby, které se v komunikaci objevují;
definovat podstatu teorií konfliktů a stresu a definovat klíčové spouštěče těchto fenoménů;
definovat zásadní základy duševní hygieny a rozumí její důležitosti v kontextu potřeb ať již individuálních či kolektivních.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
rozlišit klíčové zásady týmové spolupráce s ohledem na cíl skupiny, její dynamiku a složení;
vhodně zvolit metody komunikace s ohledem na situaci a umí dodržovat primární zásady správné komunikace;
aplikovat zásady týmové spolupráce v různých situacích na základě nácviku spolupráce v různých reálných i modelových situací, zároveň si sám definuje vnitřní limity pro tento druh spolupráce a dokáže definovat svou roli ve skupinové hierarchii a podle toho zaujímat patřičná stanoviska;
aplikovat jednoduché postupy k jejich zmírnění s ohledem na schopnost správně vnímat sebe sama jako účastníka konfliktní či stresové události;
rozeznávat různé formy komunikace;
rozpoznat základní typy konfliktů a zátěžových situací;
rozlišovat různorodé psychohygienické zásady;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
týmové spolupráce;
zvládat pracovní zátěž.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
- Systematické pozorování
|
|
|
|