|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FES / EEGO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FES
/
EEGO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
e-Government
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování a úspěšné obhájení projektu z vybrané látky se zaměřením na písemnou práci ke státní doktorské zkoušce a doktorské disertační práci. Všeobecný pohled doktoranda na metody umělé inteligence, zvlášť na expertní systémy.
|
Obsah
|
Reprezentace znalostí.
Deklarativní schémata, sémantická schémata, situační rámce, akční rámce, inference
v sémantických sítích.
Reprezentace znalostí, prohledávání a řešení úloh v stavovém prostoru.
Reprezentace znalostí, řešení úloh a plánování činnosti pomocí predikátové logiky 1. řádu.
Reprezentace znalostí, řešení úloh a plánování činnosti pomocí fuzzy logiky.
Expertní systémy.
Příklad tvorby diagnostického expertního systému pomocí AND/OR grafů a produkčních pravidel.
Práce s neurčitou informací, plausibilní inference, intenzionální přístup, extenzionální přístup, Bayesovska metoda, Dempster-Shaferova metoda, vícehodnotová logika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Ing. Jan Čapek, CSc. ,
-
Přednášející:
prof. Ing. Jan Čapek, CSc. (50%),
doc. Ing. Stanislava Šimonová, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
prof. Ing. Jan Čapek, CSc. (50%),
doc. Ing. Stanislava Šimonová, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
RUSSEL S., NORVIG P. Artificial Intelligence. A Modern Approach.. Prentice Hall, Second Edition, New Jersey, 2003.
-
Základní:
NILSSON N. J. Artificial Intelligence: A New Synthesis.. Morgan Kaufmann, 1998. ISBN 1558604677.
-
Základní:
KELEMEN J., LIDAY M. Expertné systémy pre prax.. SOFA, Bratislava, 1996.
-
Doporučená:
NEGNEVITSKY M. Artificial Intelligence : A Guide to Intelligent Systems (2nd Edition).. Addison Wesley, 2004. ISBN 0321204662.
-
Doporučená:
GIARRATANO J. C., RILEY G. D. Expert Systems: Principles and Programming. PWS Publishing, 1998. ISBN 0534950531.
-
Doporučená:
OLEJ V., PETR P. Expertní systémy. část I.. Pardubice:Univerzita Pardubice, 1997. ISBN 80-7194-095-X.
-
Doporučená:
JACKSON P. Introduction to Expert Systems. Addison-Wesley, 1999. ISBN 0201876868.
-
Doporučená:
LEVESQUE H. J., LAKEMEYER G. The Logic of Knowledge Bases.. MIT Press, 2001. ISBN 0262122324.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvovaní předmětu by měl student být schopen navrhovat bázi znalostí pro binární expertní systémy a expertní systémy s neurčitostí. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|