|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FR / MEP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FR
/
MEP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodické přístupy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Metodické přístupy a etické principy péče o objekty kulturního dědictví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
28
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Osobní konzultace na seminářích a cvičeních, dále na základě konkrétní domluvy. Ústní zkouška, písemná zpětná vazba formou posudků písemných zadání (prezentací). Posluchač má povinnost své výstupy sdílet s ostatními studenty v elektronické podobě a při prezentacích
|
Obsah
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší obeznámení se s metodologií konzervátorsko-restaurátorského zásahu a s metodickými přístupy a etickými principy v konzervovaní-restaurování. Kombinace přednášek, seminářů a cvičení představí metodický rámec, který se uplatňuje v tzv. procesu rozhodování konzervování-restaurování, a poskytne teoretickou nadstavbu ke klíčovým tématům předmětu a vytvoří tak předpoklady pro nadstavbové nástroje seminářů a cvičení: diskuse nad případovými studiemi a ilustrativními situacemi z praxe pro komparativní výzkum jako podpora hlavního výzkumu disertační práce. Předmět klade velký důraz na dosažení cílů učení, a to zejména podporou aktivního zapojení studentů do procesu rozmanitostí témat a co nejlepším využitím těchto nástrojů s cílem zajistit porozumění a získání strukturovaného přehledu učiva. Absolvent studijního předmětu prokazuje široké a hluboké znalosti metodických aspektů ochrany a konzervování-restaurování kulturního dědictví, které vyhodnocuje a reflektuje ve své samostatně koncipované výzkumné práci na odpovídající profesionální úrovni, je schopen je rozvíjet a samostatně koncipovat závěry pro další výzkumnou i praktickou práci v oboru a v samostatném a profesionálním řešení komplexních konzervátorsko-restaurátorských problémů. Absolvent studijního předmětu umí kompetentně a samostatně rozvíjet a vyhodnocovat všechny metodologické aspekty, které ovlivňují konzervátorsko-restaurátorské ošetření objektů kulturního dědictví, pozná jejich metodické přístupy a etické principy, dále pak samostatně kriticky vyhodnotit historické i současné konzervátorsko-restaurátorské intervence, odborně je interpretovat a zprostředkovat odborné i široké veřejnosti způsobem umožňujícím rozšiřovat poznání oboru původním výzkumem. S využitím odborných znalostí absolvent umí samostatně kriticky vyhodnotit předešlé (i historické) konzervátorsko-restaurátorské zásahy a postupy a samostatně tvůrčím způsobem řešit teoreticky i prakticky problém při návrhu pokročilých výzkumných postupů v oboru péče o hmotné kulturní dědictví. Absolventi studijního předmětu jsou schopni řádně, odpovědně, odborně a kompetentně vyhodnocovat nové poznatky a ideje s přihlédnutím k platné legislativě, metodickým pokynům, v souladu s Etickým kodexem konzervátora-restaurátora, samostatně odborně a kompetentně koordinovat tým spolupracovníků z relevantních oborů při realizaci aktu metodického přístupu v konzervovaní-restaurovaní v souladu s podmínkami tzv. metodického procesu rozhodování v konzervování-restaurování. Sylaby: - Etika a metodické přístupy konzervování-restaurování z perspektivy historie konzervování-restaurování a ochrany kulturního dědictví. - Legislativa, národní a mezinárodní dokumenty, etické kodexy. - Koncepce restaurátorského zásahu. - Jednotlivé restaurátorské postupy z pohledu metodologie a etiky restaurování (čištění, konzervace, doplňování a rekonstrukce). - Dokumentace restaurátorského zásahu jako pramen poznání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Appelbaum, Barbara. Conservation treatment methodology. Lexington: [CreateSpace], 2010. ISBN 978-1-453682-11-1.
-
Základní:
P: Stanley Price, Nicolas - Kirby Talley, Jr.M. - Melucci Vaccaro, Alessandra. Historical and Philosophical Issues in the Conservation of the Cultural Heritage. Los Angeles: GCI, 1996.
-
Základní:
Dvořák, Max. Katechismus památkové péče. Praha: Národní památkový ústav, 2004. ISBN 80-86234-55-X.
-
Základní:
Hlobil, Ivo. Na základech konzervativní teorie české památkové péče : výbor z textů. Praha: Národní památkový ústav ústřední pracoviště :, 2008. ISBN 978-80-87104-32-3.
-
Doporučená:
Jokilehto, Jukka. A History of Architectural Conservation. Amsterdam: Elsevier, 2009.
-
Doporučená:
Salvador Muňoz Viňas. Contemporary Theory of Conservation. Elsevier Ltd., 2005.
-
Doporučená:
Bakoš, Ján. Intelektuál a pamiatka. Bratislava: Kalligram, 2004.
-
Doporučená:
Bauerová, Zuzana. Proti času. UMPRUM Praha, 2015.
-
Doporučená:
Hlobil, Ivo - Kruis, Ivan (eds). Riegl Alois (1858-1905). Moderní památková péče.. Praha: NPÚ, 2003.
-
Doporučená:
Brandi, Cesare. Teorie restaurování. Kutná Hora: Tichá Byzanc, 2000. ISBN 80-86359-03-4.
-
Doporučená:
The Decision-Making Model for the Conservation and Restoration of Modern and Contemporary Art, Foundation for hte Conservation of Modern Art. Netherlands Institute for Cultural Heritage, 1999.
-
Doporučená:
Wagner, Václav. Umělecké dílo minulosti a jeho ochrana. Praha: Národní památkový ústav, 2005. ISBN 80-86234-72-X.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|