|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BDIAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BDIAN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Analýza diskurzu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 25
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
4 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DIAN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BSYN1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty vidět gramatickou stavbu anglického jazyka především v kontrastu k české lingvistické situaci. Poskytnout jim teoretické poznatky z oblasti analýzy diskurzu a hypersyntaxe.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích (maximálně 2 absence za semestr)
vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru
prezentace analýzy
ústní zkouška vychází z analýzy textu a ověřuje aplikaci teoretických poznatků v práci s autentickým textem.
|
Obsah
|
Form and function, scope of discourse analysis.
Definitions of discourse, approaches to discourse analysis.
Discourse analysis and grammar, discourse analysis and vocabulary.
Text: coherence and cohesion.
Conversational analysis.
Aspects of functional sentence perspective.
Constructions for highlighting information, extra-posed structures.
Syntactic ambiguities.
Types of syntactic deviations, discontinuities.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schiffrin, Deborah. Approaches to discourse. Oxford: Blackwell, 1994. ISBN 978-0-631-16623-8.
-
Základní:
Widdowson, H. G. Discourse analysis. Oxford: Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-438921-1.
-
Základní:
Bauer, L. and P. Trudgill. Language Myths. Penguin Books, 1998.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L. Studies in the English Language, Part 2.. Praha : Karolinum, 1999.
-
Základní:
Tannen, Deborah . The handbook of discourse analysis. Malden: Blackwell, 2001. ISBN 978-0-631-20596-8.
-
Doporučená:
COULTHARD, M. An Introduction to Discourse Analysis. Essex : Longman, 2nd edition,ISBN 0-582-55379-2, 1985.
-
Doporučená:
Gee, James Paul. An introduction to discourse analysis : theory and method. London: Routledge, 2005. ISBN 978-0-415-32861-6.
-
Doporučená:
MCCARTHY, M. Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge. Cambridge University Press, 1996.
-
Doporučená:
MCCARTHY, M., CARTER, R. Language as Discourse. Perspectives for Language Teaching. Essex : Longman, 3rd edition, ISBN 0-582-08424-5, 1998.
-
Doporučená:
DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Academia Praha, 1994.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni využít poznatky získané v předchozích předmětech zaměřených na morfologii, syntax a lexikologii k analýze textu jako celku. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|