|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BIAM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BIAM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Identita v americké literatuře
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
22 / 22
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je představit či prohloubit poznatky o americké literatuře druhé poloviny 20. století s důrazem na utváření identity a také poznatky získané v předmětu kulturní studia.
Kurz představí koncepce identit a jejich proměnu od poválečného období po současnost. Na příkladech různorodých textů je poskytnut přehled o povaze a proměně identit zejména po stránce tematické a žánrové.
Vzhledem k povaze předmětu je doporučován studentům po absolvování kurzu BKSA.
|
Požadavky na studenta
|
prezenční výuka
- povinná účast na seminářích
- samostatná a důkladná příprava na semináře
- AKTIVNÍ účast na diskusích během seminářů
- zápočet písemnou formou
v případě distanční výuky
- semináře probíhají v reálném čase dle rozvrhu přes platformu MS Teams
- účast na online seminářích ve stejném rozsahu, jako na akcích prezenčních (vč. AKTIVNÍ účasti na diskuzích)
- důkladné samostudium textů před semináři (dostupné v systému Moodle)
- zápočet písemnou formou
detailněji v Moodle
|
Obsah
|
Defining identity
Family issues and identity: John Cheever's "The Swimmer"
Identity in confessional poetry: selected poems - Sylvia Plath, Adrienne Rich, Michael S. Harper, etc.
Dystopia and crab mentality: Kurt Vonnegut's "Harrison Bergeron"
Masculinity and identity crisis: T. C. Boyle - "Greasy Lake"
Afro-American identities: James Baldwin - "Sonny's Blues"
Black masculinity: Suzan-Lori Parks - Topdog/Underdog (play)
Jewish American identity: Bernard Malamud - "The Magic Barrel"
Native American identity - oral tradition: Leslie Marmon Silko - "Yellow Woman"
Generation identities: M. H. Kingston - "No Name Woman" or another text from The Woman Warrior
Identity & postmodernism in drama: Ira Levin - Deathtrap (play)
Identity, violence and postmodernism in prose: Joyce Carol Oates - "Where Are You Going, Where Have You Been?" etc.
texty a další materiály jsou k dispozici v Moodle
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lauter, Paul. A companion to American literature and culture. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010. ISBN 978-0-631-20892-1.
-
Základní:
Cunliffe, Marcus . American literature since 1900. London: Penguin Books, 1993. ISBN 0-14-017759-0.
-
Základní:
Nicholson, Linda J. Identity before identity politics. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-86213-4.
-
Doporučená:
Hogan, Patrick Colm. American Literature and American Identity : A Cognitive Cultural Study from the Civil War to the Twenty-First Century. New York NY: Routledge, 2022. ISBN 9781000470925.
-
Doporučená:
Cheung, King-Kok. An interethnic companion to Asian American literature. New York, USA, 1997. ISBN 0-521-44312-1.
-
Doporučená:
Goodman, Lizbeth. Literature and Gender. London: Routledge, 1996. ISBN 9780415135733.
-
Doporučená:
Jařab, Josef. Po cestách z neviditelnosti: eseje o afroamerické literatuře a kultuře. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5019-3.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
35
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Předmět prohlubuje nejen teoretické poznatky studentů, ale i jejich schopnost kritické analýzy beletristického, esejistického či filmového díla. Cílem předmětu je to, že studenti získají přehled o různých formách identit v relevantním historicko-kulturním kontextu a budou o nich schopni samostatně přemýšlet. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|