|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BKGMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BKGMA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kapitoly z gramatiky moderní angličtiny
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
11 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 17
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/KGMA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BSYN1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je aplikace obecných lingvistických pojmů (např. gradient) na konkrétní jevy z různých jazykových plánů anglického jazyka. K vybraným jazykovým prostředkům je přistupováno z typologického hlediska se zaměřením na převažující analytické tendence v jazyce anglickém. Na vybrané jevy bude nahlíženo též z funkční a textové perspektivy.
|
Požadavky na studenta
|
Prostudování zadaných textů před seminářem, aktivní účast v seminářích.
Ústní prezentace zvolené gramatické problematiky.
Písemný úkol dle zadaných pokynů v LMS Moodle.
|
Obsah
|
Gradient and indeterminacy: focus on morphological and syntactic level.
Modality and modal verbs.
Active and passive voice.
Typological characteristics of English and Czech.
Synthesis and analysis in English morphology and syntax.
Nominal tendencies in English: non-finite forms and verbo-nominal constructions.
Word order, information packaging and FSP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. . Harlow:Longman, 1985.
-
Základní:
MATHESIUS, V. A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis. Praha: Academia, 1975.
-
Základní:
FIRBAS, J. Functional sentence perspective in written and spoken communication. . Cambridge: CUP, 1992.
-
Základní:
BIBER, D. et al. Longman Grammar of Spoken and Written English . London:Longman, 1999.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. . Praha:Academia, 2006.
-
Základní:
TÁRNYIKOVÁ, J. Sentece Complexes in Text: Processing Strategies in English and in Czech. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007.
-
Základní:
POPELA, J. Skaličkova jazyková typologie. Brno:Masarykova univerzita, 2006.
-
Doporučená:
TÁRNYIKOVÁ, J. Chapters from Modern English Syntax I. (A communicative approach). Olomouc: Unverzita Palackého v Olomouci, 1993.
-
Doporučená:
TÁRNYIKOVÁ, J. Chapters from Modern English Syntax II (A communicative approach). Olomouc: Palackého univerzita v Olomouci, 1992.
-
Doporučená:
SGALL, P. Language in Its Multifarious Aspects. Praha:Karolinum, 2006.
-
Doporučená:
VACHEK, J. Selected Writings in English and general linguistics. Praha:Akademia, 1986.
-
Doporučená:
HUDDLESTON, R. et al. The Cambridge Grammar of the English language.. Cambridge:CUP, 2002.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti z vybraných oblastí obecné lingvistiky a typologie, které budou schopni aplikovat na systém anglického jazyka. Dále se naučí interpretovat jazykové prostředky funkčním způsobem a aplikovat získané poznatky na textové rovině. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|