Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Lektorská praxe a její reflexe reaguje na současné podmínky vzdělávání žáků na základních školách a nabízí studentům učitelství anglického jazyka další možnosti rozvoje jejich profesní kompetence. Zároveň nabízí studentům ostatních humanitních oborů možnosti rozšíření jejich profesních kompetencí.
|
Požadavky na studenta
|
Student si sám domluví a zorganizuje výuku/doučování/kroužek anglického jazyka. Následně informuje garanta předmětu o domluvě výuky/doučování/kroužku, počtu žáků a počtu hodin. Minimální počet odučených hodin je 22 za celý semestr.
požadavky k zápočtu:
Potvrzení o počtu odučených hodin
Skupinová diskuse a reflexe procesu plánování a realizace výuky v průběhu semestru
|
Obsah
|
Plánování vyučovací jednotky
Reflexe a zkušenostní učení
Reflexe vyučovací jednotky
Vytváření didaktických materiálů
Online výuka a její znaky
Možné přístupy k online výuce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Thaine, Craig. Teacher Training Essentials. CUP, 2010.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Příprava na zápočet
|
4
|
Praktická výuka
|
13
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si rozvinou a vylepší své dovednosti naplánovat, realizovat a reflektovat učební jednotku. Zároveň si prohloubí znalosti v obecné i oborové didaktice. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Coordinated practice
|
Hodnotící metody |
-
|