|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BPINF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BPINF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výzkumné metody a práce s informacemi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
21 / 25
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/PINFU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět představuje úvod do problematiky empirického výzkumu výuky anglického jazyka. Jeho hlavním cílem je seznámit studenty se základy této problematiky, včetně orientace v základní odborné terminologií. Studenti v rámci tohoto předmětu prakticky aplikují osvojené vědomosti a dovednosti ve vlastním výzkumném šetření (analýza a hodnocení použitých výzkumných metod a technik, jejich výhod a nevýhod, sběr, zpracování a interpretace získaných dat, prezentování výzkumné zprávy).
|
Požadavky na studenta
|
Requirements (process and product oriented):
1. Ongoing: feedback and evaluation on Research Projects, following ethical principles, applying terminology, assigning duties and responsibilities of students.
2. Research Project Tasks:
Task 1: identifying research problem, questions
Task 2: sampling and selecting relevant sources (literature review exploring empirical findings in the field of investigation, at least 5 relevant research papers)
Task 4-5: designing sets of data collection tools
Task 6: data collection
Task 7: data coding and analysis, their organization and presentation
Task 8: abstract writing
Fail x pass criterion of evaluation in the individual phases, if three tasks not having been handed in time = fail. Tasks can be performed either in the f-2-f sessions or in the electronic form. Electronic support: LMS Moodle @ unicom.upce.cz; also serves for theoretical input and communicating.
3. Final Task: research project presentation and discussion in the colloquium. The student should be able to understand and apply research methodology knowledge not only during presenting, but also when asking questions, providing feedback, and evaluating their coursemates' Research Projects.
Collaboration with ChatGPT or other AI composition software is permitted in this course. Authorship must always be acknowledged, and methods of usage must be described.
|
Obsah
|
Badatelsky orientovaná výuka:
Výzkum v oblasti výuky anglického jazyka.
Vyhledávání informací, primární a sekundární informační zdroje.
Práce se sekundárními zdroji.
Fáze výzkumného procesu, otázka kvality výzkumu.
Metody a techniky výzkumu: sběr primárních dat, jejich zpracování a interpretace.
Etika výzkumu. Plagiátorství a ochrana dat.
Akademický diskurz a práce s textem (formální úprava, citování, editování textu).
Příprava, zpracování a prezentace realizovaného výzkumného šetření.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hinkel, Eli. Handbook of research in second language teaching and learning.. New York: Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-99872-7.
-
Doporučená:
NUNAN, D. Research Methods in Language Learning.. Cambridge, 1992. ISBN 0-521-42968-4.
-
Doporučená:
Mackey, Alison. Second language research : methodology and design. New York: Routledge, 2005. ISBN 978-0-8058-4249-4.
-
Doporučená:
DENSCOMBE, M. The Good Research Guide.. Buckingham, 2003.
-
Doporučená:
BROWN,J.D. Understanding Research in Second Language Learning. Cambridge, 2002.
-
Doporučená:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Brno, 2000.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Projekt týmový
|
13
|
Sběr materiálu
|
10
|
Samostatná kritická četba
|
10
|
Terénní výzkum
|
4
|
Příprava na zápočet
|
3
|
Příprava prezentace (referátu)
|
3
|
Celkem
|
83
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student si v tomto předmětu osvojí dovednosti klíčové v oblasti výzkumu vyučování/učení se cizímu jazyku, tj. v oblasti plánování, přípravy a používání výzkumných metod a nástrojů, vyhodnocování získaných dat. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|