|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BRLIT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BRLIT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Regionální literatura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 25
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
26 / 26
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/RLIT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BJAC1
nebo KAA/BJAC2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s regionální anglojazyčnou literaturou. Analýza role "genia loci" v literatuře je vždy spojena s prozkoumáním specifik daného regionu. Předmět svým obsahem do jisté míry mapuje i vývoj regionalismu, takže seznam četby obsahuje díla starší i zcela nová.
|
Požadavky na studenta
|
prezenční výuka
- samostatná příprava na semináře (materiály k seminářům v Moodle)
- AKTIVNÍ účast na diskusích během seminářů
- zápočet písemnou formou (esej)
v případě distanční výuky
- semináře probíhají v reálném čase dle rozvrhu přes platformu MS Teams
- účast na online seminářích ve stejném rozsahu, jako na akcích prezenčních (vč. AKTIVNÍ účasti na diskuzích)
- důkladné samostudium textů před semináři (dostupné v systému Moodle)
- zápočet písemnou formou (esej)
|
Obsah
|
Defining region and regionalism;
Mark Twain's "Cannibalism in the Cars"
The bleakness of England: T. Hardy Wessex Tales.
Ireland: family, nationalism, and religion: Edna O'Brien A Fanatic Heart
Scotland - where have all the women gone?: James Kelman's "Greyhound for Breakfast".
Wales - a sense of Cymru: L. Brito "Mama's Baby (Papa's Maybe)".
Early clashing of cultures - the Creoles: J. Rhys, excerpt from Wide Sargasso Sea.
Australia - land down-under: Cassie Lynch's "Split"/Alf Taylor's "Wildflower Girl".
Distant and overlooked - the US Northwest: B. Macdonald, excerpt from Egg and I.
Nostalgia of the US South: Carson McCullers: The Ballad of the Sad Café.
The Land of Lumberjacks? - Canada: M. Atwood Wilderness Tips.
"I no trust dat haole.": Hawai'i: Gary Pak The Watcher of Waipuna and other stories
aktuální seznam četby v Moodle, texty k dispozici v Moodle
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HILFER, T. American Fiction since 1940. Longman Group, 1992.
-
Základní:
Lively, P. ed. New Writing no. 10.. BC a Picador, 2001.
-
Základní:
Adebayo, D., Morrison, B., Rogers J. (eds.). New Writing no. 12. BC a Picador, 2003.
-
Základní:
Litt, T., Smith, A. (eds.). New Writing no. 13.. BC a Picador, 2005.
-
Základní:
Lauter, P. ed. The Heath Anthology of American Literature.. D.C. Heath Lexington, 1990.
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Sběr materiálu
|
10
|
Celkem
|
23
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Samostatná kritická četba
|
13
|
Celkem
|
23
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti tak nejen získají nové informace o různých oblastech anglicky mluvících zemí, ale zároveň jim bude poskytnuta možnost rozšířit své čtenářské obzory, protože jim budou představena i méně známá literární díla anglojazyčných autorů. Studenti dále rozvinou schopnost práce s textem, literární analýzy a své interkulturní kompetence. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|