|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MADR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MADR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Americké drama
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 18
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
12 / 19
|
0 / 3
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/AMDR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je prohloubit znalosti studentů v oblasti amerického dramatu 20. století. Vývoj amerického dramatu bude sledován chronologicky na základě vybraných primárních textů a sekundárních zdrojů. Pozornost bude věnována nejen kanonickým hrám (např. Cesta dlouhým dnem do noci, Tramvaj do stanice touha, Smrt obchodního cestujícího), ale rovněž i těm méně známým. Studenti se seznámí s rozmanitým kulturním prostředím Spojených států amerických, prohloubí si schopnost samostatné práce s literárním textem a budou schopni o vybraných tématech kriticky myslet a diskutovat.
|
Požadavky na studenta
|
1. Pečlivá četba zadaných textů a aktivní účast v seminářích.
2. Návštěva divadla.
3. Závěrečné ztvárnění vybraného úseku konkrétní hry.
|
Obsah
|
Realism and modernism in American drama: 1910 - 1930
The political turn and Agit-Prop in American drama: 1930 - 1945
Post-war and Cold War contexts: American drama in the late 1940s and the 1950s
Fragmented drama in a fragmented society: 1960-90
Drama of American Masculinity
The AIDS crisis
(All the texts are available in Moodle)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RULAND, R.; BRADBURY, M. Od puritanismu k postmodernismu. Praha. MF. 1997.
-
Doporučená:
LAUTER, P. The Heath Anthology of American Literature.. D.C. Heath Lexington, 1990.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
Studenti si rozvinou své komunikativní kompetence, schopnost literární a kulturní analýzy a interkulturní kompetenci. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|