|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BSKMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BSKMA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Školský management
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
9 / 12
|
8 / 8
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání přehledu o základních problémech výkonu správy a řízení školství u nás a ve světě v minulosti a současnosti.
|
Požadavky na studenta
|
- požadována je 80% docházka
- plnění zadaných úkolů - vypracování samostatné práce (písemná podoba + prezentace).
- ukončování studijního předmětu- zápočtový test (75% úspěšnost pro splnění)
- samostudium dle povinné a doporučené literatury.
Distanční výuka
-povinnost účasti na online seminářích
-vypracování zadaných úkolů, prezentace vlastní práce
-závěrečná atestace - test (75% úspěšnost pro splnění)
-studium odborné literatury dle sylabu
|
Obsah
|
Úvod do studia předmětu, základní literatura, metodologie. Pojmová mapa systému správy a řízení.
Základní pojmy managementu, vývoj teorií managementu
Vývoj správy a řízení školství v českých zemích a zahraničí.
Právní rámec školství a vzdělávání. Vývoj legislativy a hlavní trendy.
Modely správy a řízení u nás a v zahraničí.
Kultura školy
Klima školy, klima třídy.
Rozvoj školy jako organizace.
Management školy a jeho specifika.
Marketing školy.
Kvalita a její evaluace.
Vybrané problémy vedení lidí (leadership).
Vztahová patologie ve škole.
Podpůrný systém škol, výchovné poradenství.
Volné téma dle aktuálních trendů a zájmu studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-230-0.
-
Základní:
PRÁŠILOVÁ, M. Školský management. Olomouc: UP, 2010. ISBN 978-80-244-2574-0.
-
Doporučená:
RÝDL, K. Cesta k autonomní škole. Praha, STROM, 1996.
-
Doporučená:
RÝDL, K. Hodnotíme svoji školu.. Praha, FFUK, 1999.
-
Doporučená:
POL, M. Kultura školy. Brno, MU, 2006.
-
Doporučená:
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín, Ekka, 1996.
-
Doporučená:
GOLD, A. Řízení současné školy. Žďár nad Sázavou, Fakta, 1998.
-
Doporučená:
BACÍK,F.; KALOUS,J.; SVOBODA,J. Úvod do teorie a praxe školského managementu. I.-II. díl.. Praha, Karolinum, 1995.
-
Doporučená:
Základy školského managementu pro učitele.
(OBST, O.)
-
Doporučená:
Zákony platné v oblasti školství.. 1995.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student kurzu bude schopen orientovat se v dané problematice a analyzovat jevy i souvislosti, hodnotit a zařazovat nové informace do struktury celého systému s ohledem na určující strategické trendy a perspektivy. Důraz je kladen na řízení regionálního školství a její problematiku správně organizační. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|