|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BTPSN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BTPSN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a praxe společenských nauk
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/VZAD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
předmět státní závěrečné zkoušky
|
Požadavky na studenta
|
Průběh zkoušky:
Zkouška probíhá ústní formou.
Student aplikuje na základě vylosovaného problémového úkolu teoretické vědomosti do praxe, navrhuje jeho praktické řešení dle získaných znalostí, vědomostí, dovedností a schopností získaných při studiu. Hodnotí se věcná a obsahová správnost, logický konstrukt aplikace, odpovídající akademická úroveň, kultura projevu, kreativita, spontaneita a originalita.
|
Obsah
|
1. Etické hodnoty a využití etiky v každodenním životě
2. Stres a duševní hygiena v praxi (škola, zaměstnání, osobní život)
3. Úloha neziskového sektoru v praxi
4. Projekty a projektování ve vybrané oblasti praxe
5. Sociální politika a její opatření ve vybrané oblasti praxe (nezaměstnaní, matky samoživitelky, cizinci, ohrožené děti, atd.)
6. Společenská, výchovná a vzdělávací inkluze v České republice.
7. Začleňování cizinců v ČR (cizinci EU, cizinci z třetích zemí, žadatelé o mezinárodní ochranu)
8. Možnosti využití poznatků mimoškolní pedagogiky
9. Využití výsledků sociologických výzkumů
10. Inovace v oblasti výchovy a vzdělávání v praxi
11. Kvalita a hodnocení vzdělávání v praxi
12. Rodina a její význam pro společnost
13. Systém péče o děti, žáky a studenty se speciálními potřebami
14. Konflikty a jejich řešení v konkrétních životních situacích
15. Agresivita a její projevy v mezilidských vztazích
16. Dopady sociálně-ekonomické nerovnosti ve společnosti
17. Využití sociálních dovedností v mezilidských vztazích
18. Attachment a ovlivnění dalších sociálních kontaktů v průběhu života jedince
19. Kohlbergova a Piagetova teorie morálního vývoje - období předkonvenční a konvenční morálky a její aplikace
20. Eriksonova teorie psychosociálního vývoje a její aplikace v jednotlivých vývojových obdobích
21. Etiketizační (labelling) teorie a její promítnutí do praxe
22. Etická dilemata a jejich řešení v současné společnosti.
23. Práva dítěte a jejich naplňování v praxi
24. Trestní zodpovědnost. Trestní odpovědnost - pro a proti v diskusích odborníků ke snížení věkové hranice trestní odpovědnosti mládeže v ČR.
25. Patologické jevy na pracovišti (diskriminace, mobbing, bossing, .) a opora v legislativě - jak řešit, kam se obrátit.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I.. Praha, Portál, 1998.
-
Základní:
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II.. Praha, Grada 2001.
-
Základní:
KOPŘIVA,K. Lidský vztah jako součást profese.. Praha,Portál, 1997.
-
Doporučená:
CEJPEK, J. Informace, komunikace a myšlení.. Praha, 2005.
-
Doporučená:
EDMÜLLER, A. - WILHELM, T. Nenechte sebou manipulovat. Jak rozpoznat manipulaci. Praha, 2003.
-
Doporučená:
KRAUS, J. Rétorika a řečová kultura. Praha. Karolinum, 2004.
-
Doporučená:
HOFFMANNOVÁ, J. Stylistika a oučasná situace stylistiky. Praha. Trizonia, 1997.
-
Doporučená:
HOLASOVÁ, T. Umíte dobře mluvit?. Praha. H a H, 1992.
-
Doporučená:
MEDLÍKOVÁ, O. Umíte prezentovat? Odpověď zní: Ano!. Praha, 2005.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
předmět státní závěrečné zkoušky
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|