|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MPEDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MPEDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogika, psychologie, speciální pedag
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Pedagogika, psychologie, speciální pedagogika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Otázky pro státní zkoušku z předmětu Pedagogika, psychologie, speciální pedagogika (MPEDP)
1. Pedagogika jako věda, její struktura, disciplíny a základní charakteristiky.
2. Psychologie jako věda a vztah k jiným vědním disciplínám.
3. Speciální pedagogika jako věda, její struktura, disciplíny a základní charakteristiky.
4. Referenční pole speciální pedagogiky a psychologie handicapu.
5. Systém institucionalizace sociálně a speciálně pedagogických zařízení.
6. Výchova, její cíle a metody výchovného působení.
7. Role prostředí ve výchově, aktuální problémy sociální pedagogiky.
8. Hlubinné, kognitivně-behaviorální, experienciální a integrativní přístupy v pedagogickém procesu. Role vychovatele v nich.
9. Výchovné klima. Skupinová dynamika. Práce s výchovnou skupinou a skupinovou dynamikou.
10. Pedagogicko-psychologický profil osobnosti a jejího vývoje.
11. Pedagogicko-psychologické a diagnostické služby v ČR a jejich organizace.
12. Intervence v pedagogicko-psychologickém poradenství, výchovné poradenství.
13. Formy a metody hodnocení kvality ve výchově a vzdělávání.
14. Formy a obsah zpětné vazby mezi pedagogem a dítětem (dítětem a pedagogem) ve výchovném procese.
15. Pojetí kvality ve výchově a vzdělávání. Legislativní zajištění kvality a jeho perspektivy.
16. Sociálně-patologické jevy a jejich pedagogicko-psychologická řešení.
17. Sociálně-psychologická problematika delikventního chování.
18. Výchova a vzdělání jako významný prostředek soužití v multikulturní společnosti. Výchova k toleranci, proti rasismu, xenofobii a antisemitismu.
19. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti v práci s menšinovými a etnickými skupinami.
20. Politika rozvoje lidských zdrojů (principy CŽV, andragogika).
21. Volný čas a jeho funkce jako zdroj kultivace osobnosti.
22. Osobnost pedagogického pracovníka ve vztahu k výchovnému působení na svěřence.
23. Vývoj vzdělávání učitelů a vychovatelů.
24. Andragogika a gerontagogika u osob s handicapem a její referenční pole.
25. Kvantitativně a kvalitativně orientovaný výzkum. Funkce a role smíšených výzkumů. Etické aspekty výzkumné práce.
26. Základní metodologické postupy (výběr výzkumných metod, výzkumný soubor, realizace výzkumu, zpracování a interpretace dat).
27. Hra jako prostředek rozvoje osobnosti, její funkce a znaky, klasifikace her z hlediska pedagogického a psychologického. Hra jako psychoterapeutický a reedukační prostředek.
28. Aktuální problémy hry v jednotlivých etapách vývoje jedince (hra dětí, dospívajících a dospělých).
29. Animace. Komparace role učitele, vychovatele a animátora.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|