|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MZIS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MZIS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy interdisciplinární spolupráce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
8 / 25
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Seminární práce, prezentace a obhajoba, docházka min 80%.
|
Obsah
|
Průběh trestního řízení a využití prvků restorativní justice
Interdisciplinární spolupráce při řešení rodičovských konfliktů
Cochem
Collaborative Law/Collaborative Practice
Případové konference
Case management
Rodinná mediace se zapojením dětí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RUDOLPH, Jürgen. Jsi moje dítě. Cochemská praxe ? cesty k lidštějšímu rodinnému právu. Praha: Magistrát hlavního města Prahy. 2010.
-
Základní:
POTOČKOVÁ, Dana. Nejlepší je domluvit se aneb průvodce mediačním procesem. Praha: ALFOM. 2013.
-
Základní:
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Průvodce rodinnou mediací. Praha: Portál. 2016.
-
Základní:
Gruber, David. Zlatá kniha komunikace. [Ostrava]: Gruber - TDP, 2012. ISBN 978-80-85624-32-8.
-
Doporučená:
NÁLEVKA, Vladimír. Cesta k dohodě. Vyjednávání ? hra života. Praha: Interquality. 2018.
-
Doporučená:
BRZOBOHATÝ, Robin, CIRBUSOVÁ, Martina, ROGALEWICZOVÁ, Romana a kol. Interdisciplinární spolupráce v nejlepším zájmu dítěte. Metodické doporučení pro řešení rodičovských konfliktů s mezinárodním prvkem. Brno: Tribun EU. 2015.
-
Doporučená:
RISKIN, Leonard L., ARNOLD, Tom, KEATING, Michael J. Mediace aneb Jak řešit konflikty. Praha: PALLATA. 1997.
-
Doporučená:
Plamínek J. Mediace, Grada Publishing 2013..
-
Doporučená:
Rosenberg. Nenásilná komunikace. 2016. ISBN 978-80-262-1079-5.
-
Doporučená:
Klimeš, Jeroným. Partneři a rozchody. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-745-9.
-
Doporučená:
Bechyňová, Věra. Případové konference : praktický průvodce pro práci s ohroženou rodinou. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0181-6.
-
Doporučená:
RADVANOVÁ, S. A KOL. Rodina a dítě v novém občanském zákoníku. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2015.
-
Doporučená:
BRZOBOHATÝ, Robin, POLÁKOVÁ, Lenka, HORÁČEK, Tomáš. Rukověť mediátora aneb co je dobré vědět nejen ke zkouškám mediátora. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti se budou orientovat v základních předpokladech pro vedení úspěšného dialogu při řešení složitých životních
situací klientů. Seznámí se se základními technikami uplatňovanými v rámci vyjednávání, mediace či facilitaci
případových konferencí. Budou umět diskutovat a vést motivační rozhovory. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|