|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FES / EMRPL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FES
/
EMRPL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelling of Regional Mi & Ma Processes
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Modelling of Regional Micro- and Macro- Processes
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
FES/AMRPL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The aim of the course is to acquire theoretical knowledge in the area of the modelling of regional processes using a wide range of computational methods. By the end of the course, students will be able to apply the methods within the design of synthetic mathematical models mimicking regional systems. From the system point of view, the regional systems represent complex non-linear dynamic systems of spatially embedded actors interacting with other actors placed both inside and outside of the region.
To address these issues, students will be able to: (1) define and model the input and output quantities of regional processes; (2) apply both linear and non-linear computational methods on the quantities; (3) apply Box-Jenkins methodology in cases where the input and/or output quantities are not available; (4) design evolutionary and agent-based models to simulate dynamic regional relationships; (5) examine spatial characteristics of regions and impact of regional policies.
|
Požadavky na studenta
|
Student je veden k samostatné práci, kde poznatky získané studiem implantuje do své práce. Student samostatně vyhledává problémy řešitelné metodami obsaženými v předmětu, presentuje dílčí a konečná řešení, získané poznatky obhajuje v odborné diskuzi a implementuje je do své závěrečné práce. Předmět je zakončen písemnou a ústní zkouškou.
|
Obsah
|
Leontieffova metoda vstupu a výstupu. Metoda postupné derivace a integrace. Metoda váhové funkce (posloupnosti). Metoda klouzavých průměrů. Box - Jenkinsonovy metodologie, modely AR, MA, ARMA, Evoluční modely. Model kořist-dravec. Model chaotického chování systému (procesu), ( Elliotovy vlny).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Shone R. An Introduction to Economic Dynamics.. Cambridge University Press, 2001.
-
Základní:
Shone, Ronald. Economic dynamics : phase diagrams and their economic application. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-01703-3.
-
Základní:
Takayama A. Mathematical economics.. Cambridge University Press, 1997.
-
Základní:
Čapek,J. Modelování ekonomických a sociálních procesů.. Univerzita Pardubice, 2006.
-
Základní:
Medio, Alfredo. Nonlinear dynamics : a primer. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-55874-3.
-
Doporučená:
Mandl. P. Pravděpodobnostní dynamické modely.. Academia, 1985.
-
Doporučená:
Cipra,T. Analýza časových řad s aplikacemi v ekonomii.. SNTL/ALFA, 1986.
-
Doporučená:
Pazourek.J. Simulace biologických systémů.. Grada, 1992.
-
Doporučená:
Hušek,R. Základy ekonometrické analýzy I. Modely a metody.. skripta VŠE, 1995.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový
|
20
|
Sběr materiálu
|
10
|
Vypracování seminární práce
|
10
|
Samostatná kritická četba
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
120
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
40
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
40
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen aplikovat metody syntézy matematického modelu ekonomického procesu, který většinou představuje ze systémového hlediska složitý nelineární dynamický systém, za předpokladu znalosti vstupní a výstupní veličiny systému (procesu). |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|