|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / ZKAZU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
ZKAZU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro zdravotnictví - B1+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
33 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
JC/ZPAZU
|
Vyloučené předměty
|
JC/ZKAZV a JC/ZPAZV
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
Cílem předmětu je prohlubování znalosti odborné zdravotnické terminologie v anglickém jazyce. Obsahem výuky je práce s odborným textem, procvičování a rozvíjení řečových dovedností se zřetelem na profesionální uplatnění a umožnění komunikace v situacích spolupráce se zahraničními odborníky, při ošetřování zahraničních pacientů a na případných zahraničních stážích.
Počáteční úroveň studentů: B1 v obecné angličtině.
Cílová úroveň studentů: B1+ v oblasti Medical English.
|
Požadavky na studenta
|
Student vypracuje a prezentuje semestrální práci na jedno ze zadaných témat.
Zkouška má dvě části:
úspěšné složení písemného testu (minimálně na 60%) a ústní pohovor.
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Obsah
|
Admitting Patients.
Observations.
Caring for Patients after Operation.
IV infusion.
Caring for Terminally Ill Patients.
Pain relief.
The District Nurse.
Wounds.
Jazyková zkouška zaměřující se na aspekty přesnosti i plynulosti projevu studenta v cizím jazyce prostřednictvím plnění úkolů na základě standardizovaných testových zadání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Allum, Virginia. Cambridge English for nursing : pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-14133-8.
-
Rozšiřující:
Glendinning, Eric H. English in medicine : a course in communication skills. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-60666-7.
-
Rozšiřující:
James, David V. Medicine, Prentice Hall International, 1992.
-
Doporučená:
Grice, Tony. English for Careers, Nursing 1.
-
Doporučená:
Grice, Tony & Greenan, James. Nursing 2.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v obecné angličtině.
|
Získané způsobilosti |
Student je schopen interaktivní komunikace na úrovni B1+, je kompetentní v užívání relevantní slovní zásoby v oblasti Medical English (MedE).
B1+/MedE:
Mluvený projev: interaktivita, rozlišení registru formálního a neformálního jazyka.
Čtení: zvládnutí jednotlivých technik, pokročilá práce se slovníky a zdroji informací.
Psaní: respektování stylistiky dle registru.
Poslech: porozumění běžným typům slyšených projevů týkajících se rutinních záležitostí v nemocničním prostředí. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Didaktický test
|
|
|
|