|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / ZPNZU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
ZPNZU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro zdravotnictví - B1+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyku. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1 uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní tvorba odborných tematických stránek v systému Mahara e-portfolio.
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Obsah
|
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyku, výstupem jsou zpracované zadané úlohy.
Tematické a učební okruhy:
1. Der Körper ( Aufbau und Erkrankungen).
2. Soziale Einrichtungen. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis.
3. Soziale Dienste. Geräte in der Arztpraxis.
4. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen.
5. Menschen, die Hilfe brauchen. Senioren und Altenhilfe.
6. Perioperative Pflege.
Standardisierte Abschluss-Sprachprüfung besteht aus dem schriftlichen und mündlichen Teil reflektiert auch fachbezogene Sprachkenntnisse der oben angeführten Themen in Bezug auf Berufsbedürfnisse des Studenten.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Firnhaber-Sensen/Schmidt. Deutsch im Krankenhaus, Berufssprache für ausländische Pflegekräfte, Langenscheidt 1994.
-
Základní:
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.
-
Základní:
PPS-Pflegepraxis. Phänomene, Prinzipien, Strategien; 2003
(Korecic, Jasenka)
-
Rozšiřující:
Nekovarova, Alena; Fliegler Dominique. Alltagssprache Deutsch, 30 moderních konverzačních témat, Fraus, Plzeň 2003.
-
Rozšiřující:
Weigert, Vivian. Geburt bereit für das Baby. Mosaik-Verlag, München, 1994.
-
Doporučená:
Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v němčině daného oboru.
|
Získané způsobilosti |
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko ke specifickým problémům. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|