|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BFONA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BFONA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fonetika a fonologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 46
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
81 / 90
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/FONA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení teoretických poznatků o zvukové stránce anglického jazyka a zlepšení individuální výslovnosti studenta. Kurz je zaměřen na porovnání českého a anglického fonologického systému, zvýšení kompetence prezentace a zpřístupnění jednotlivých jevů žákům.
|
Požadavky na studenta
|
Docházka, zpracování prezentací a zadaných úkolů během semestru
|
Obsah
|
Úvod do oboru a základní terminologie
Překladové, výkladové a výslovnostní slovníky
Anatomie lidského hlasového ústrojí
Mezinárodní fonetická abeceda
Klasifikace souhlásek a samohlásek a jejich základní vlastnosti
Výslovnost gramatických koncovek
Vztahy mezi výslovností a pravopisem
Slabika
Přízvuk, vazba na morfologickou strukturu slov a slovní druhy
Rytmus v anglickém jazyce
Silné a slabé tvary slov
Tón, promluvový úsek a funkce intonace
Vázání slov v anglické výslovnosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GIMSON, A. C. An Introduction to the Pronunciation of English. London: Arnold, 1980.
-
Základní:
O'CONNOR, J.D. Better English Pronunciation. Cambridge: CUP, 2000.
-
Základní:
ROACH, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP, 2000.
-
Základní:
VOLÍN, J. IPA-Based Transcription for Czech Students of English. Praha: Karolinum, 2003.
-
Základní:
WELLS, J. C. Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman, 2000.
-
Doporučená:
CRYSTAL, D. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. Oxford: Blackwell, 1991.
-
Doporučená:
JONES, D. English Pronouncing Dictionary (ed. by P. Roach and J. Hartman). Cambridge: CUP, 1997.
-
Doporučená:
BRADFORD, B. Intonation in Context. Cambridge: CUP, 1988.
-
Doporučená:
KENWORTHY, J. Teaching English Pronunciation. London: Longman, 1987.
-
Doporučená:
JENKINS, J. The Phonology of English as an International Language. Oxford: OUP, 2000.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen popsat mechanismy produkce a percepce lidské řeči, systém anglických hlásek a porovnat jej se situací v češtině. Student bude schopen aplikovat teoretické znalosti o slovním a větném přízvuku, intonaci a fonetických změnách v plynulém projevu v praxi. Student získá dovednost užívat mezinárodní fonetickou abecedu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Prezentace
|
|
|
|