|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BKULI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BKULI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kultura a literatura anglicky mluvících
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Kultura a literatura anglicky mluvících zemí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
předmět státní závěrečné zkoušky
|
Požadavky na studenta
|
Studenti při zkoušce prokazují znalost dějin britské a americké literatury v kontextu kulturního a společenského vývoje a orientaci v tématech britských a amerických kulturních studiích v rozsahu předmětů BDEAZ, BULIT, BBRL1, BBRL2, BAML, BKSB a BKSA.
Studenti musí při zkoušce předložit seznam četby (stačí prostý seznam typu autor: dílo, uspořádání podle vlastního uvážení - lze pouze podle abecedy, nebo podle žánrů, podle období, ap.). Seznam četby musí obsahovat nejméně 20 titulů děl dle vlastního výběru, které nebyly probírány v seminářích (je však možné zařadit celé dílo, pokud byla v semináři probírána pouze ukázka či básnická sbírka, pokud se ve výuce společně analyzovala pouze vybraná báseň). V seznamu musí být rovnoměrně zastoupeny obě literatury, tj. britská i americká, různých období, a všechny tři hlavní žánry, tj. poezie, próza, drama. Díla populární literatury lze zařadit pouze v případě, jsou-li studenti připraveni odborně diskutovat o fenoménu, žánrech a historii populární literatury. Očekává se, že studenti jsou schopni o libovolném díle ze seznamu pojednat, kriticky jej zhodnotit, zařadit do kontextu, u básnických děl (případně i prozaických) se věnovat i otázkám básnického jazyka.
Zkouška probíhá v anglickém jazyce.
|
Obsah
|
1. Old English Literature: Anglo-Saxon culture, values, writing: heroic epic, lyrical, religious, alliteration, kenning, chronicles.
2. Middle English Lit.: Normans, revival of English, alliterative revival, Arthurian legends, Chaucer, Langland, Wycliff, Le Morte d'Arthur.
3. 16-17th century poetry and prose: reformation, humanism, T. More, sonnet, P. Sidney, E. Spenser, W. Raleigh.
4. Drama from its begin. to the 17th century: medieval tropes, guilds, cycles, pageants, secular and religious drama, morality and miracle plays, Elizabethan and Jacobean Drama, types of plays, theatre companies, C. Marlowe, B. Jonson, W. Shakespeare.
5. Classicism and Enlightenment: satire, essay, A. Pope, The Tatler, J. Swift, Dr. S. Johnson, D. Defoe.
6. The rise of the English novel: origins, features, and early forms.
7. Sentimentalism, Pre-Romanticism and Romanticism: W. Blake, R. Burns, W. Wordsworth, S. T. Coleridge, Lord G. G. Byron, M. Shelley, gothic novel, H. Walpole.
8. Victorian lit.: industrialism, imperialism, Darwinism, Aestheticism, critical realism, M. Arnold, R. Kipling, The Brontes, G. Eliot, O. Wilde, Pre-Raphaelite Brotherhood, etc.
9. Early 20th century British lit.: Imagism, Modernism, War Poetry, Dystopian novel, T. Hardy, W. Owen, R. Brooke, E. Pound, T.S. Eliot, A. Huxley, W. Golding, G. Orwell.
10. Post-1945 British prose, poetry and drama: Welfare state, P. Larkin, A. Burgess, J. Osborne, K. Amis, Angry Young Men, Absurd theatre.
11. Contemporary British writing: regionalism, multiculturalism, postmodernism, women writers, T. Harrison, S. Heaney, B. Zephaniah, E. Bond, H. Pinter, T. Stoppard, M. Drabble, M. Spark, S. Hill, F. Weldon, S. Rushdie, McEwan, etc.
12. Am. colonial and 18th cent. literature: puritan writing, captivity narratives, political writing, poetry.
13. 19th cent. Am. Lit. before the Civil War: Irving, Cooper, Poe, Hawthorne, Melville, Transcendentalists, Stowe, slave narratives, etc.
14. American fiction and poetry of the second half of the 19th cent.: Naturalism, Local Color, S. Crane, Twain, Dreiser, James, Whitman, Dickinson, etc.
15. Early 20th century Am. fiction: Progressive Era, muckrakers, Harlem Renaissance, Sinclair, Bierce, Hughes, DuBois, Hurston, Locke, etc.
16. Anglo-American Modernism: Imagism, Lost Generation, T.S. Eliot, Pound, Woolf,
H.[ilda] D.[oolittle], Joyce, Dos Passos, Hemingway, W.C. Williams, Fitzgerald, etc.
17. American drama: O'Neill, Williams, Miller, Albee, Hansberry, Hellman.
18. Southern Renaissance: cultural context, Old South Myth, Lost Cause, The Southern Agrarians, Faulkner, T. Williams, O'Connor, Porter, Lee, Percy, McCullers
19. Post-WWII Am. fiction: authors, issues, tendencies.
20. African-American and other minority lit.
1. Cultural history of ancient Britain - myths and legends
2. Medieval Britain
3. Cultural history of Tudor and Stuart England
4. Cultural history of the 18th and 19th centuries - Georgian and Victorian Britain
5. History and culture of Britain in the 20th century
6. Individual and collective identities, British regional identities and the notion of Englishness, the North/South divide.
7. Geography and culture of British regions.
8. British Social groupings - class identity, social mobility
9. British attitudes - stereotypes and change, the question of Britishness - symbols, nations, stereotypes
10. Ethnicity in Britain
11. US cultural regions: the Northeast and the Midwest;
12. US cultural regions: the South and the West;
13. American cultural history: Colonial until the Civil War;
14. American cultural history: from the Civil War to the beginning of the 20th cent.
15. American cultural history: 1st half of the 20th cent.
16. American cultural history: 2nd half of the 20th cent. and early 21st cent.
17. Immigration, Ethnicity, Cultural pluralism, assimilation;
18. Slavery, Race Issues;
19. Native Americans;
20. American values; stereotypes, beliefs
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studenti při zkoušce prokazují znalost dějin britské a americké literatury v kontextu kulturního a společenského vývoje a orientaci v tématech britských a amerických kulturních studiích v rozsahu předmětů BDEAZ, BULIT, BBRL1, BBRL2, BAML, BKSB a BKSA. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|