|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BPREZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BPREZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prezentační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
78 / 82
|
2 / 3
|
2 / 4
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/PREZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání prezentačních dovedností jednak jako nezbytné komponenty profesní kompetence učitele, ale i jako nezbytné pro prezentace obecně.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, hodnocení prezentací ostatních, mini-projekty, řečnická cvičení.
Připravenost prezentovat zadanou část cvičné prezentace na každém semináři.
Závěrečná formální prezentace s využitím prezentačních technik dle zadaných kritérií o délce cca 15 min (individuálně nebo ve dvojici)
V případě přechodu na distanční formu výuky:
Účast na online seminářích v MS Teams dle termínů vypsaných vyučujícím.
Vypracování řečnických a prezentačních cvičení formou audio a videonahrávek.
Výměna zpětné vazby mezi učitelem a studenty a mezi studenty navzájem dle rozpisu.
Závěrečná prezentace prostřednictvím MS Teams.
|
Obsah
|
Presentation as a part of communication. Elements and organization of presentation: content, organization, verbal/non-verbal communication, visual aspects, overall impression, aim, target audience, coordination of form and content, time management. Enhancing presentation impact, concept and originality. Elements of communication in international setting; intercultural communication. Purpose and forms of communication, purpose of presentation; audience profile; data collection and analysis, research. Visual/Audiovisual support. Power Point presentations.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vybrané kapitoly související s probíranou látkou..
-
Rozšiřující:
Hofstede, G. Cultures and Organizations. Software of the Mind.. McGraw-Hill, 1997.
-
Doporučená:
Comfort, J. Effective Presentations. OUP.
-
Doporučená:
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003.
-
Doporučená:
Hindel, T. Making Presentations. Dorling Kindersley Ltd, 1998.
-
Doporučená:
Tierney, E. 101 Ways to Better Presentations. Kogan Page Ltd, 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Tento předmět jde rozvíjí způsobilost vytvořit kvalitní prezentaci s ohledem na rozvoj schopnosti provádět sběr dat a analyzovat data v rešeršní fázi přípravy vlastního projektu a konečné prezentace. Studenti se v přípravné fázi soustředí na aspekty kvalitní prezentace - určení typu prezentace a identifikování publika, podpůrné materiály vizuálního/audiovizuálního charakteru, soulad obsahu a formy jazykového projevu, neverbální prvky komunikace a další. Výuka je vedena v anglickém jazyce s důrazem na rozvoj kompetence jazykové s propojením s praktickými prezentačními dovednostmi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
- Systematické pozorování
|
|
|
|