|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BSYN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BSYN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Syntax II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
45 / 51
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/SYN2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BSYN1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům podrobné teoretické poznatky o struktuře anglického souvětí, především o podstatě vztahů koordinace a subordinace a o formální realizaci jednotlivých typů vět. Dále se studenti seznámí s různými funkcemi pořádku slov, především s ohledem na funkční perspektivu větnou a s prostředky umožňujícími různé způsoby zdůrazňování.
|
Požadavky na studenta
|
zápočet:
aktivní účast na seminářích
průběžné vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru, odevzdaných prostřednictvím systému Moodle
zápočtový test (pro postup k ústní zkoušce je třeba získat minimálně 60% bodů)
zkouška:
ústní - založená na analýze autentického textu a aplikaci teoretických znalostí z BSYN1 + BSYN2
|
Obsah
|
MULTIPLE SENTENCE STRUCTURE: compound, complex and compound-complex sentence; relations of clauses within the sentence coordination and subordination
NOMINAL CLAUSES: object clauses, direct and indirect speech, backshift, subject and complement clauses, nominal relative and appositive clauses; raising
RELATIVE CLAUSES: adnominal, sentential, nominal; restrictive, non-restrictive; appositive clauses
ADVERBIAL CLAUSES: position, semantic relations to other clauses within the sentence; comparison with their Czech equivalents
SENTENCE MANIPULATION: ellipsis, substitution, condensation; absolute structures; unattached participle
NON-FINITE VERB FORMS AS SENTENCE ELEMENTS: syntactic roles of the infinitive, its grammatical categories; Czech equivalents
GERUND AND PARTICIPLES: nominal and verbal features of gerund; syntactic functions of all the -ing forms and -ed participle; varieties of Czech translation
STRUCTURING INFORMATION: principles of functional sentence perspective; theme (topic), rheme (focus), transition, communicative dynamism, grammatical and lexical means passive structures, existential sentences, structural variations
HIGHLIGHTING STRUCTURES: changing the position of thematic and rhematic parts of sentences; Czech counterparts
PUNCTUATION: full stop, comma, colon, semicolon, etc.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Chalker S. A Student's English Grammar Workbook. London:Longman, 2000.
-
Základní:
Quirk, R, Greenbaum, S. A Student's Grammar of English. Longman, 1994.
-
Základní:
Hornová, L., Ježková, Š. An Introduction to English Syntax. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-884-8.
-
Základní:
Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English.. Harlow : Pearson Education, 2006.
-
Základní:
Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English - Workbook. Harlow : Pearson Education, 2007.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 2. vydání, 1994.
-
Rozšiřující:
MATHESIUS, V. A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis.. Praha : Academia, ISBN 509-21-858, 1975.
-
Rozšiřující:
QUIRK, R. ? GREENBAUM, S. A University Grammar of English. Harlow : Longman, 1973.
-
Rozšiřující:
TÁRNYIKOVÁ J. Chapters from Modern English Syntax II. (A communicative approach). Olomouc : Palackého univerzita v Olomouci, 1992.
-
Doporučená:
QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1985.
-
Doporučená:
Carter, Ronald . English grammar today : an A-Z of spoken and written grammar : with CD-ROM. Cambridge: Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-0-521-73175-1.
-
Doporučená:
FIRBAS, J. Functional sentence perspective in written and spoken communication. CUP, 1992.
-
Doporučená:
Biber, D., Johansson, S., Leech G., Conrad, S., Finegan, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Longman, London, 1999.
-
Doporučená:
DUŠKOVÁ, L. Studies in the English Language, Part 2.. Praha : Karolinum, 1999.
-
Doporučená:
HUDDLESTON, R., GEOFFREY, K. Pullum et al. The Cambridge Grammar of the English language. Cambridge: CUP, 2002.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Na základě práce s autentickým textem se studenti naučí analyzovat všechny typy souvětí, identifikovat jednotlivé druhy vět z hlediska jejich formy i funkce, stanovit principy ovlivňující pořádek slov v konkrétní větě (gramatický princip, funkční perspektiva větná atd.), osvojí si dovednosti potřebné pro analýzu i tvorbu struktur ilustrujících důraz, redukci komunikace a shodu v rámci věty. Dále získají kompetence pro srovnávání větných struktur v češtině a angličtině a pro vyučování této problematiky studentům anglického jazyka. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|