|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MSPKS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MSPKS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociál. a pedag. komunikace ve škole
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociální a pedagogická komunikace ve škole
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 16
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/SPKS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvoj profesní kompetence budoucích učitelů specificky v oblasti sociální a pedagogické komunikace ve škole s přihlédnutím k věkovým a individuálním zvláštnostem žáků (ve spolupráci s konkrétní třídou prvního stupně základní školy).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích (maximálně 2 absence)
Plánování a realizace týmového vyučování a následné reflexe.
Průběžné plnění úkolů.
Očekávání od kurzu na začátku semestru (písemně).
Reflexe kurzu na konci semestru (písemně) a společná diskuse.
|
Obsah
|
Komunikace, sociální komunikace, pedagogická komunikace a interakce.
Verbální a neverbální komunikace.
Anglický jazyk ve třídě - modifikace, dotazování, zpětná vazba.
Řízení třídy, administrativní a organizační záležitost.
Komunikace s kolegy (klima školy, týmová práce, atd.)
Komunikace a spolupráce s rodiči.
Techniky aktivního naslouchání, řešení konfliktů.
Reflexe a sebereflexe.
Péče o hlas, práce s hlasem. Duševní zdraví.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šeďová, K. a R. Švaříček, Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Portál.
-
Základní:
Vykoupilová, Hana a Helena Zitková. Připravte děti na život - Rozvoj soft skills pro každého. Bizbooks, 2021.
-
Doporučená:
Cameron, L. and P. McKay. (2010). Bringing Creative Teaching into the Young Learner Classroom. OUP.
-
Doporučená:
Cangelosi, J. Classroom Management Strategies. Wiley, 2013.
-
Doporučená:
Lynch. Communication in the Language Classroom. OUP, 1996.
-
Doporučená:
Dunn, O. Developing English with young learners. London: Macmillan Publisher Ltd, 1984.
-
Doporučená:
Maley, A. and A. Duff. (2005). Drama Techniques in Language Learning. CUP.
-
Doporučená:
Slattery, M. and J. Willis. (2001). English for Primary Teachers. OUP.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. (2007). Essential Teaching Skills. Nelson Thornes.
-
Doporučená:
Šišková, T. Facilitativní mediace: Řešení konfliktů prostřednictvím mediátora.. Portál, 2012.
-
Doporučená:
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Grada, 2003.
-
Doporučená:
Booher, D. Komunikujte s jistotou. Computer Press, 1999.
-
Doporučená:
Rosenberg, Marshall. Nenásilná komunikace. Portál, 2016.
-
Doporučená:
Gabašová, Jitka. Otevřená komunikace a řešení konfliktů ve třídě. Raabe, 2020.
-
Doporučená:
Hughes, G. and J. Moate, T. Raatikainen. (2008). Practical Classroom English. OUP.
-
Doporučená:
Vykoupilová, Hana a Helena Zitková. Připravte děti na život - Rozvoj soft skills pro každého. BibBooks, 2021.
-
Doporučená:
Gordon, Thomas. Teacher Effectiveness Training. USA: Three Rivers Press, 2010.
-
Doporučená:
Halliwell, S. Teaching English in the Primary Classroom. Longman, 1992.
-
Doporučená:
Willis, J. Teaching English through English. Longman, 1981.
-
Doporučená:
Scott, W.A., Ytreberg. Teaching English to Children. Longman, 1990.
-
Doporučená:
Pease, B. and A, Pease. (2004). The Definite Book of Body Language. Bantam Books.
-
Doporučená:
Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. 2005.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
39
|
Projekt týmový
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
V tomto předmětu studenti rozvinou konkrétní dovednosti, což bude zakotveno v situačně pojaté zkušenostně orientované výuce výcvikového charakteru. Zohledněny přitom budou relevantní teoretické znalosti (koncept komunikační kompetence, Krashenova teorie osvojování cizího jazyka) a klíčové dokumenty (např. Společný evropský referenční rámec pro jazyky).
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
- Systematické pozorování
|
|
|
|