|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MVYAJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MVYAJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vývoj anglického jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 15
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
8 / 13
|
1 / 7
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/VYAJ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit vývojové tendence anglického jazyka a principy vývoje jazykového systému obecně. Vývoj je dán do souvislosti s vývojem literatury, kultury a celé společnosti.
|
Požadavky na studenta
|
prezenční výuka:
aktivní účast na výuce
využití materiálů v systému Moodle
písemná zkouška zaměřená na aplikaci poznatků o vývoji anglického jazyka po stránce fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální a analýzu textu
distanční výuka:
aktivní zapojení prostřednictvím MS Teams
využití materiálů v systému Moodle
písemná zkouška / ústní on-line zkouška zaměřená na aplikaci poznatků o vývoji anglického jazyka po stránce fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální a analýzu textu
komunikace: MS Teams, Moodle, e-mail
|
Obsah
|
Methodology of diachronic approach.
Goals of historical grammar, history and language, English in Indo-European context.
Phonetics: changes from Middle English to Modern English, changes from Old English to Middle English, interrelation between spelling and pronunciation.
Older changes, European context, comparative approach.
Morphology: nouns and adjectives, development of declension, pronouns and articles, verbs, system of tenses.
Overview of the development of morphology.
Major syntactic changes, analysis of the text.
Vocabulary, periods of other languages influence.
Recent development and changes, varieties of English.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
A Concise History of English
(Chamonikolasová, Jana)
-
Základní:
Vachek Josef. English Past and Present: An Introductory Course. SPN Praha, 1990.
-
Základní:
Freeborn, Dennis. (2006). From Old English to standard English ? a coursebook in language variation across time. New York : Palgrave Macmillan.
-
Základní:
Vachek Josef. (1991). Standard English in Historical Perspective. SPN Praha.
-
Základní:
Barber, Charles. The English Language. A historical Introduction. CUP, 1993.
-
Základní:
McMahon, April M.S. Understanding Language Change. CUP, 1995.
-
Doporučená:
Baugh, A. C., Cable, T. A History of English. Routledge, 1993.
-
Doporučená:
Bynon, Theodora. Historical Linguistics. CUP, 1993.
-
Doporučená:
Lass, Roger. Old English : a historical linquistic companion. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. ISBN 0-521-45848-X.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti se na základě diachronního pohledu na jazyk naučí lépe pochopit jazyk jako systém; na základě znalostí vývojových tendencí budou schopni vysvětlovat některé jevy současného jazyka, především z oblasti fonetiky a fonologie (ve vztahu k pravopisu), morfologie, slovní zásoby a stavby věty (na základě britské angličtiny) a také budou umět vysvětlit některé zdánlivé nepravidelnosti v současné angličtině, způsobené právě vývojem jazyka. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|