Course objectives:
|
Předmět má studentům rozšířit teoretické základy analytických metod nabyté v povinných předmětech a zároveň je uvést do problematiky jejich využití v praxi. Rovněž by měl studentům přiblížit moderní trendy v analytické chemii a především pak v instrumentální analýze. Na vybraných metodách a příslušné instrumentaci je názorně demonstrováno řešení různých problémů včetně výhod i nevýhod jejich praktického využití. Budoucí absolventi se tak budou lépe orientovat v uvedené problematice, což jim případně pomůže v uplatnění na trhu práce.
|
Requirements on student
|
Zkouška se skládá z části písemné a následně i ústní.
|
Content
|
1. týden Elektrochemické metody, senzory a čipové platformy v analýze.
2. týden Možnosti využití kapilární elektroforézy.
3. týden Miniaturizace v analytické instrumentaci.
4. týden Fluorescenční průtoková cytometrie v laboratorní praxi.
5. týden Neseparační průtokové analytické metody, průtoková a sekvenční injekční analýza.
6. týden Forenzní mikroanalýza.
7. týden Moderní trendy v senzorické analýze nápojů.
8. týden Porézní polymerní monolity v chromatografii.
9. týden Metody analýzy potravin v kontrolní praxi.
10. týden Současné trendy v optické emisní spektrometrii.
11. týden Systémy řízení jakosti a zdravotní nezávadnosti v potravinářství.
12. týden Metody stanovení reziduí inhibičních látek.
13. týden Pokroky ve využívání instrumentace v klinické mikrobiologii.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Skoog Douglas A. Analytická chemie. Praha, 2019. ISBN 9788075920430.
-
Recommended:
Šťulík K. Analytické separační metody. Karolinum Praha, 2005. ISBN 80-246-0852-9.
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Total
|
39
|
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
Ukončené bakalářské studium |
Competences acquired |
Posluchač si po absolvování kurzu rozšíří základní znalosti směrem k uplatnění v praxi. |
Teaching methods |
- Monologic (reading, lecture, briefing)
|
Assessment methods |
- Oral examination
- Written examination
|