|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KALCH / CD233
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KALCH
/
CD233
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vývoj a optimalizace pokročilých chromat
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vývoj a optimalizace pokročilých chromatografických a elektroforetických separačních metod
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat pokročilé znalosti a schopnosti navrhnout a optimalizovat podmínky separace s využitím nejběžnějších separačních analytických metod.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná práce na zadané téma, ústní zkouška
|
Obsah
|
Cíle optimalizace separačních metod - kvalita separace, citlivost metody, množství separovaných látek, čas analýzy - a jejich vliv na volbu přístupu k optimalizaci.
Přehled pracovních parametrů, rozhodujících o kvalitě separace, kritéria hodnocení (rozlišení, píková kapacita, chromatografické optimalizační funkce), vliv struktury analyzovaných látek na separaci.
Optimalizační strategie - empirický systematický přístup k optimalizaci separace, jednoparametrická optimalizace separačních podmínek (metoda okénkových diagramů, výpočetní metody optimalizace retence a selektivity).
Simultánní optimalizace většího počtu parametrů - sekvenční a simultánní strategie. Simplexová metoda. Metoda mapování oblastí překryvu rozlišení.
Optimalizace účinnosti separace v plynové a ve vysokoúčinné kapalinové chromatografii s ohledem na čas a na pracovní tlak. Optimalizace rozměrů kolon, částic náplně a průtoku nosného média (mobilní fáze). Optimalizace teploty separace.
Optimalizace teplotního programu a gradientové eluce při chromatografii. Vícerozměrné separační techniky.
Optimalizace podmínek separace při kapilární elektroforéze a v elektrokinetické micelární kapalinové chromatografii.
Expertní systémy pro optimalizaci chromatografických separací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Štulík K. a kol. Analytické separační metody, Karolinum Praha 2004.
-
Doporučená:
Schoenmakers P.J. Optimization of Chromatographic Selectivity, 1986, Elsevier, Amsterdam.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní kurzy separačních analytických metod, instrumentální analýzy, fyzikální chemie a organické chemie. |
Získané způsobilosti |
Absolvent předmětu je schopen navrhnout a vyřešit optimalizační postupy pro určení podmínek použití separačních analytických metod. Je schopen posoudit vhodnost použití jednotlivých optimalizačních metod a kriticky hodnotit dosažené výsledky. Má hlubší znalosti teorie, instrumentace a využití chromatografických a elektromigračních technik. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|