|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / AB2P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
AB2P
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk - CEFR B2+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 2
|
0 / 2
|
0 / 2
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
42 / 42
|
0 / 0
|
1 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAA/BJAC1 a KAA/JAC1 a KAA/JCA1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět obecného anglického jazyka na úrovni CEFR B2P. Zaměřuje se na vysoce diverzifikované komunikační potřeby studentů a rozvíjí jazykové dovednosti jako čtení různorodých autentických textů s porozuměním, autentický poslech s porozuměním, psaní stylisticky různorodých odborných i obecných textů, orientace v přirozených komunikačních situacích a idiomatické použití jazykových prostředků. Studenti si prohloubí znalost široké škály gramatických jevů a jejich použití. Texty a poslechové materiály pracují s konkrétními a abstraktními kontexty.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
1. Před zahájením studia cizího jazyka v tomto kurzu je nutné absolvovat tzv. informativní (on-line) test (např. Cambridge placement test | Cambridge exams | Guide to English exams (ef.com), Online Russian level test - for free | ESL, Online German level test for free | ESL). Testy slouží jako diagnostika k tomu, zda se student může zapsat do kurzu požadované úrovně ihned, nebo zda je ještě nutné si doplnit jazykové vzdělání (většinou formou individuálního studia) před tím, než si předmět zapíše.
2. Na první hodině jazykové výuky předat vyučujícímu vytištěný printscreen s výsledkem informativního testu, opatřený datem a jménem. Ti, kteří dosáhnou vyšší úrovně, než je požadováno, mohou printscreen testu poslat vyučujícímu e-mailem.
3. Povinná docházka platí v případě, kdy je informativní test na nižší úrovni - o jeden stupeň. (Pokud student dosáhl v informativním testu ještě nižšího výsledku, je třeba si doplnit znalosti prostřednictvím individuálního studia.) Nutno doložit vyučujícímu a konzultovat při úvodní hodině. Student si může zapsat rozvrhovanou výuku CJ dle vypsaných hodin v rozvrhu.
4. Pokud je informativní test na stejné či vyšší úrovni, docházka není povinná. Student si tedy může zapsat tzv. podrozvrhové akce bez výuky a složit pouze závěrečnou zkoušku.
5. Pokud student složil jazykovou zkoušku podle Seznam standardizovaných jazykových zkoušek, MŠMT ČR (msmt.cz) (platí pro všechny jazyky) či absolvoval státní jazykovou zkoušku na stejné nebo vyšší úrovni, než je v rámci studovaného SP požadováno, či absolvoval semestrální studijní pobyt (mimo SK) v zahraničí, smí požádat o uznání absolvování zkoušky nebo pobytu za vybraný předmět CJ. O uznání této zkoušky za zvolený předmět CJ žádá student prostřednictvím Studijního oddělení FF UPCE. Tuto žádost lze v rámci studia uplatnit pouze 1x za jeden jazyk. Žádosti je vyhověno pouze při splnění zde uvedených podmínek.
Absolvování písemného testu nejméně na 70%. Písemný test má části: gramatickou, poslechovou a četbu s porozuměním.
Je vyžadována 80% docházka, která bude pravidelně kontrolována.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
|
Obsah
|
Gramatika:
Modální a jim příbuzná slovesa
Vztažné věty
Přechodníky
Vyjadřování zvyku-vazba "be used to +ing"
Způsobová slovesa s minulým infinitivem
Výrazy se způsobovými slovesy
Přací věty
Vazby "I had better", "I would rather"
Podmínkové věty
Členy
Ukazovací zájmena a determinátory
Témata:
Svatby a děti, které nikdy neopustí domov
Extrémy
Přáteli navždycky
Riskování života
Ideály a sny
Nikdy není pozdě
Obsahem kurzu jsou lekce 7-12 učebnice New Headway Upper-Intermediate, ke kterým patří cvičení z učebnice Workbook a poslechy na dané téma
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Soars L. and J. New Headway Upper-Intermediate. OUP, 2009.
-
Doporučená:
PETERS, S., GRÁF, T. Cvičebnice anglické gramatiky. Polyglot Praha, 1998.
-
Doporučená:
MURPHY, R. English Grammar in Use. OUP, 2009.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
45
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Celkem
|
121
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Požadavky na studenta:
1. Před zahájením studia cizího jazyka v tomto kurzu je nutné absolvovat tzv. informativní (on-line) test (např. Cambridge placement test | Cambridge exams | Guide to English exams (ef.com), Online Russian level test - for free | ESL, Online German level test for free | ESL). Testy slouží jako diagnostika k tomu, zda se student může zapsat do kurzu požadované úrovně ihned, nebo zda je ještě nutné si doplnit jazykové vzdělání (většinou formou individuálního studia) před tím, než si předmět zapíše.
2. Na první hodině jazykové výuky předat vyučujícímu vytištěný printscreen s výsledkem informativního testu, opatřený datem a jménem. Ti, kteří dosáhnou vyšší úrovně, než je požadováno, mohou printscreen testu poslat vyučujícímu e-mailem.
3. Povinná docházka platí v případě, kdy je informativní test na nižší úrovni - o jeden stupeň. (Pokud student dosáhl v informativním testu ještě nižšího výsledku, je třeba si doplnit znalosti prostřednictvím individuálního studia.) Nutno doložit vyučujícímu a konzultovat při úvodní hodině. Student si může zapsat rozvrhovanou výuku CJ dle vypsaných hodin v rozvrhu.
4. Pokud je informativní test na stejné či vyšší úrovni, docházka není povinná. Student si tedy může zapsat tzv. podrozvrhové akce bez výuky a složit pouze závěrečnou zkoušku.
5. Pokud student složil jazykovou zkoušku podle Seznam standardizovaných jazykových zkoušek, MŠMT ČR (msmt.cz) (platí pro všechny jazyky) či absolvoval státní jazykovou zkoušku na stejné nebo vyšší úrovni, než je v rámci studovaného SP požadováno, či absolvoval semestrální studijní pobyt (mimo SK) v zahraničí, smí požádat o uznání absolvování zkoušky nebo pobytu za vybraný předmět CJ. O uznání této zkoušky za zvolený předmět CJ žádá student prostřednictvím Studijního oddělení FF UPCE. Tuto žádost lze v rámci studia uplatnit pouze 1x za jeden jazyk. Žádosti je vyhověno pouze při splnění zde uvedených podmínek.
Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2.
Studenti mohou být na začátku semestru přezkoušeni a na základě výsledků úvodního testu přeřazeni do kurzu jiné jazykové úrovně podle CEFR. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají schopnost plynulého používání vědomostí získaných v B1 a B2. Cvičení kombinují dříve osvojené znalosti s novými, takže studenti získají jistotu a rychlost při vyjadřování. Při porozumění audio nahrávek, v mluveném i písemném projevu se dokáží domluvit ve složitých situacích a porozumět přízvukům z různých hovorových oblastí. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|