|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KCJ / BNOM2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KCJ
/
BNOM2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Professional Language - German Language
|
Form of course completion
|
Examination
|
Form of course completion
|
Examination
|
Long Title
|
Professional Language - German Languagein management and marketing II
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
2
[HRS/WEEK]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
German
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
1 / 20
|
4 / 10
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
German
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
KCJ/OJMM2
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
KCJ/BNOM1
|
Meet all prerequisites before registering
|
YES
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět navazuje na poznatky získané v semináři "Odborný jazyk - Management a marketing I. Těžištěm je rozvoj jednotlivých řečových dovedností (čtení, poslech, psaní a mluvení) s důrazem na systematické rozšiřování slovní zásoby z oblasti marketinku a managementu. Důraz je kladen především na rozvíjení komunikativních strategií v profesním životě i podnikání, jakož i na zvládnutí odpovídajících jazykových prostředků na úrovni certifikované zkoušky "Prüfung Wirtschaftsdeutsch International". Seminář rozvíjí receptivní dovednosti pro práci s ekonomicky zaměřenými texty.
|
Requirements on student
|
Povinná účast na seminářích je 80%. Při závěrečné zkoušce student prokáže schopnost diskutovat na ekonomická témata, argumentovat a prezentovat.
|
Content
|
-
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
BUSCHA A., MATZ J., RAVEN S., SZITA S. Entscheidungen: Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. Leipzig, 2016.
-
Basic:
BUSCHA A., MATZ J., RAVEN S., SZITA S. Entscheidungen: Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. Leipzig, 2016.
-
Basic:
SCHUGK M. lnterkulturelle Kommunikation in der Wirtschaft. Grundlagen und interkulturelle Kompetenz für Marketing und Vertrieb. 2. Aufl. München, 2014.
-
Basic:
SCHUGK M. lnterkulturelle Kommunikation in der Wirtschaft. Grundlagen und interkulturelle Kompetenz für Marketing und Vertrieb. 2. Aufl. München, 2014.
-
Recommended:
RENNHAK C., OPRESNIK M. O.:. Marketing: Grundlagen. Wiesbaden, 2016.
-
Recommended:
RENNHAK C., OPRESNIK M. O.:. Marketing: Grundlagen. Wiesbaden, 2016.
-
Recommended:
MEFFERT H., BURMANN CH., KIRCHGEORG M.:. Marketing. Grundlagen martkorientierter Unternehmnesführung. Konzepte-Instrumente-Praxisbeispiele.12. Aufl.. Wiesbaden, 2014.
-
Recommended:
MEFFERT H., BURMANN CH., KIRCHGEORG M.:. Marketing. Grundlagen martkorientierter Unternehmnesführung. Konzepte-Instrumente-Praxisbeispiele.12. Aufl.. Wiesbaden, 2014.
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
8
|
Vypracování seminární práce
|
6
|
Příprava na zkoušku
|
6
|
Sběr materiálu
|
2
|
Total
|
58
|
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
Odborný jazyk - německý jazyk Management a marketing I. |
Competences acquired |
- |
Teaching methods |
- Work with text (with textbook, with book)
- Methods of individual activities
|
Assessment methods |
- Oral examination
- Self project defence
- Presentation
|
|
|
|