|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNPDO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNPDO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prezentační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 16
|
0 / 1
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 44
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/PREN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí komunikativní kompetence studentů v německém jazyce se zaměřením na dovednosti vizualizace, prezentace a moderování. Studenti rozvíjejí dovednost efektivně používat cizí jazyk v jeho mluvené i psané podobě jako prostředek komunikace v širokém okruhu konkrétních praktických situací. Obsahem je rozvoj produktivních dovedností na základě osvojení relevantních jazykových prostředků. Hlavní důraz je kladen na jasnost, přesnost a názornost vyjadřování s využitím vizuálních prostředků (MS Office PowerPoint, zpětný projektor, video, flipchart), přípravu, organizaci a průběh prezentace a zvládnutí problematiky moderování v německém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace jednoho produktu, firmy nebo projektu.
80% účast na seminářích.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
1. - 3. týden:
Předmět prezentace, definice cílů.
Nonverbální komunikační prostředky.
Aspekty komunikace.
Paraverbální komunikační prostředky.
4. - 6. týden:
Konstruktivní kritika.
Interkulturní a transkulturní komunikace.
Německo z pohledu z vnějšku.
Prezentace studentů a jejich hodnocení.
7. - 9. týden:
Struktura přednesu. Trvání přednesu.
Vytváření písemných podkladů pro posluchače (handouty).
Prezentace studentů a jejich hodnocení.
10. - 13. týden:
Prezentace studentů a jejich hodnocení.
Funkce prezentace (příprava, sebereflexe).
Způsob prezentace (média/jazyk, mimika a gestika)
Kritéria srozumitelnosti, kritéria používání slidů.
Prezentace firmy (příprava + prezentace).
Konstruktivní kritika.
Prezentace firmy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Eismann V. Erfolgreich bei Präsentationen. Berlin, 2008.
-
Základní:
Eismann, V. Erfolgreich in der interkulturellen Kommunikation. Berlin, 2007.
-
Základní:
Bühler P., Schlaich P. Präsentieren in der Schule, Studium und Beruf. Berlin, 2013.
-
Základní:
Buhlmann, Rosemarie. Präsentieren und Verhandeln. Warschau: Poltext, 2003. ISBN 83-86890-94-0.
-
Doporučená:
Lobin C. Die wissenschaftliche Präsentation. Paderborn, 2012.
-
Doporučená:
Langer N. Präsentieren. Freiburg, 2006.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Samostatná kritická četba
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění předmětu BNJC1. |
Získané způsobilosti |
Studenti si rozvíjejí dovednost efektivně používat cizí jazyk v jeho mluvené i psané podobě jako prostředek komunikace v širokém okruhu konkrétních praktických situací. Budou schopni se jasně, přesně a názorně vyjadřovat s využitím vizuálních prostředků (flipchart, zpětný projektor, video, dataprojektor), zvládnou přípravu, organizaci a průběh prezentace a moderování v německém jazyce. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|