|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDMML / XBKAT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDMML
/
XBKAT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Koučování a teambuilding
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDMML/AKOTP
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/YBKAT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou koučování a nástroji, které je možno v rámci koučování použít. Dále je předmět zaměřen na vztahy ve skupině, rozvoj spolupráce, řešení konfliktních situací a dosahování synergie.
ERASMUS+ uznatelné předměty: FH JOANNEUM - Crisis Communication, Coaching Skills and Organizational Development SVEUCILISTE U DUBROVNIKU - Business communication in shipping 2
|
Požadavky na studenta
|
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně koučovat a vést tým. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Obsah
|
1. Podstata a smysl koučování
2. Struktura koučovacího setkání, kontraktování
3. Využívání otázek během koučování
4. Model GROW, ADAPT a další
5. Naslouchání, vyprávění příběhů, zpětná vazba
6. Koučovací karty, minutové stránky, akční plán
7. Podstata týmové práce a synergického efektu
8. Osobnostní typologie, týmové role
9. Skupinová dynamika
10. Rizikové chování ve skupině
11. Konflikty a možné přístupy k jejich řešení
12. Outdoorové akce pro rozvoj členů týmu
13. Leadership
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pojkarová. Koučování a teambuilding. Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-606-6.
-
Rozšiřující:
Rosenberg. Nenásilná komunikace. 2016. ISBN 978-80-262-1079-5.
-
Doporučená:
Daňková. Koučování. Kdy, jak a proč. 2015. ISBN 978-80-247-5549-6.
-
Doporučená:
Crkalová, Reithof. Průvodce světem koučování a osobnostní typologie. Praha, 2012. ISBN 978-80-7261-252-9.
-
Doporučená:
Mohauptová. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 2009. ISBN 978-80-7367-641-4.
-
Doporučená:
Covey. 7 návyků skutečně efektivních lidí. Praha, 2016. ISBN 978-80-7261-403-5.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Samostatná kritická četba
|
8
|
Příprava na zkoušku
|
16
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se základní znalost personálního managementu a vztahů mezi lidmi. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu student rozumí koučování a ví, jak tento odlišný přístup při vedení lidí používat, zná jednotlivé modely koučování i nezbytné nástroje a je schopen koučovat sebe i druhé. Rozumí tomu, jak funguje tým, k čemu se hodí outdoorové kurzy rozvoje týmové spolupráce a ví, kdy je vhodné je použít. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Systematické pozorování
|
|
|
|