|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFCH / C065
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFCH
/
C065
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Heterogenní katalýza
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvoření komplexní představy o problematice heterogenní katalýzy. Pozornost je zaměřena na problematiku termodynamiky, chemické kinetiky, vlivu transportu hmoty na průběh chemické reakce, mechanismu, přípravy katalyzátoru a popisu průběhu reakce v chemickém reaktoru. Cílem předmětu je rovněž řešení konkrétních problémů/příkladů z problematiky heterogenní katalýzy, včetně seznámení se s modelováním průběhu heterogenní katalytické reakce.
|
Požadavky na studenta
|
1) Samostatné řešení komplexních problémů v průběhu semestru.
2) Písemná část zkoušky (příklady).
3) Ústní zkouška
|
Obsah
|
Termodynamika a kinetika - základní pojmy
Základní pojmy v heterogenní katalýze
Vliv transportu hmoty na průběh heterogenní katalytické reakce
Kinetika heterogenních katalytických a nekatalytických reakcí
Mechanismus heterogenních katalytických reakcí
Pevné katalyzátory - vlastnosti a příprava
Chemické reaktory
Přechod z laboratoře do průmyslu
Modelování průběhu heterogenní katalytické reakce (SW MAPLE, SW COMSOL)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Szabó Z. G. Contact catalysis. Akadémia Kiadó, Budapest, 1976.
-
Základní:
Thomas J. M., Thomas W. J. Heterogeneous catalysis. New York, 1997.
-
Základní:
Doraiswamy L. K, Sharma M. M. Heterogeneous reactions. John Wiley + Sons, New York, 1984.
-
Základní:
Heterogenní katalýza
(Čapek Libor)
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
znalost chemické kinetiky, fyzikální chemie a matematiky (rozsah bakalářského studia) |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu by měl být posluchač schopen orientovat se v problematice heterogenních katalytických reakcí. Student by zároveň měl být schopen samostatně řešit komplexní problémy s tím spojené. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|