|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFR / BAD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFR
/
BAD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akademické dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
21 / 30
|
0 / 0
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFR/BPIPR
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V kurzu studenti získají přehled o povaze a pravidlech odborného akademického psaní a o povaze a úskalích výzkumu v humanitních vědách. Studenti se naučí rozličným rešeršním technikám tak, aby byli schopni k jakémukoli tématu efektivně sestavit relevantní seznam kvalitní vědecké literatury, dokázali rozpoznat důvěryhodné zdroje od zavádějících či nedůležitých a orientovali se v příručkách a databázích významných pro religionistiku. Studenti se dále seznámí se základními postupy přípravy ústní prezentace. Všechny tyto dovednosti budou dále prohlubovány během celého studia.
V kurzu si studenti dále osvojují schopnost vypracování grantové žádosti a seznamují se se základy návazného řízení projektu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet studenti získávají za úkoly odevzdávané v průběhu kurzu (kurz není ukončen samostatnou závěrečnou zkouškou/zápočtem):
(1) vypracování rešerše na zvolené odborné téma - jednotlivé složky rešerše se odevzdávají vždy do pátku 9.00, odevzdání celku rešerše do 17. 11. 9.00.
(2) ústní prezentaci s doprovodným vizuálním materiálem - v hodinách 27. 11., 4. 12., 11. 12. a 18. 12., konkrétní termín bude domluven v 1. hodině kurzu.
(3) vypracování jednoduché grantové žádosti - do 15. 12. 9.00.
Další podmínkou pro získání zápočtu je splnění docházky nejméně 80 %.
Jeden z úkolů je možné odevzdat později, maximálně o 1 týden. Předpokladem získání atestu je odevzdání všech ostatních úkolů v řádném termínu.
|
Obsah
|
1. (25. 9.) Program a cíle kurzu, požadavky k atestu. Základní úprava dokumentu. Základy typografie. Akademický psaný projev. Proč píšeme odborné texty. Vlastnosti odborného textu.
2. (2. 10.) Typy dokumentů, druhy odborných textů, úpravy monografií. Průvodní texty: abstrakt, anotace, resumé; název; klíčová slova.
3. (9. 10.) Postup psaní odborného textu. Volba tématu. Struktura odborného textu. Osnova a mentální mapa. Argumentace, citace a parafráze.
4. (16. 10.) Bibliografické rešerše. Postup při vytváření základní bibliografické rešerše. Volba tématu, prohlubování a rozšiřování bibliografické rešerše. Strukturovaná a komentovaná rešerše. Religionistické encyklopedie a národní oborové knihovny.
5. (23. 10.) Hodina odpadá, zahraniční pracovní cesta.
6. (30. 10.) Elektronické zdroje: licencované a volně dostupné zdroje, článkové databáze. Academia.edu, Researchgate, googlescholar.
7. (6. 11.) Katalogy českých a zahraničních knihoven. Meziknihovní výpůjční služba. Elektronické knihy, digitální repozitáře, webové vyhledávací nástroje.
8. (13. 11.) Bibliografické nástroje, bibliografické citace. Vliv různých citačních norem na výslednou podobu textu. Poznámky pod čarou. Práce s primární a sekundární literaturou. Četba, výpisky. Základy prezentačních dovedností. Akademický mluvený projev: konferenční příspěvky.
9. (20. 11.) Společná kontrola odevzdaných rešerší. Publikační proces: časopisecké články, knihy, recenzní řízení, citace, open access.
10. (27. 11.) Prezentace 1: Eliška Formáková, Anna Malakhuta, Lukáš Šnobl. Publikační etika.
11. (4. 12.) Prezentace 2: Michaela Marie Jakoubková, Zuzana Růžičková, Barbora Hrdá, Simona Kollertová. Granty, projekty. Financování a hodnocení vědecké práce.
12. (11. 12.) Prezentace 3: Petr Ondrejka, Daniel Jonšta, Lucie Kráčalíková. Postup přípravy grantové žádosti, postup řešení projektu.
13. (18. 12.) Prezentace 4: Tereza Netrvalová, Nikola Bokšová, Silvie Tyburcová, Dominika Jezdinská. Hodnocení odevzdaných úkolů, závěrečná diskuze, evaluace kurzu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|