|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFR / MSOF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFR
/
MSOF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Současná filozofie I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / 15
|
0 / 0
|
0 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFI/MSOF1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Smyslem semináře je důkladná interpretace náročných Heideggerových textů.
* Další informace a texty viz studijní materiály.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři (min. 80 %).
Diskuse nad zvoleným tématem.
Vypracování zápočtového testu na základě četby dané literatury a probírané tématiky.
|
Obsah
|
Četba a interpretace (vybrané paragrafy):
Jeden školní rok: Věk obrazu světa
Jiný školní rok:O pravdě a bytí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Michálek, J. Být místem Bytí. Tři příspěvky ke studiu Martina Heideggera. Praha: Karolinum, 2017.
-
Základní:
Kockelmans, J. Heidegger and Science. Washington, D.C., 1985.
-
Základní:
Kružíková J. Heideggerovo pojetí vědy. Praha, 2010.
-
Základní:
Glazebrook T. Heidegger´s Philosophy of Science. New York, 2000.
-
Základní:
Heidegger, M. O pravdě a bytí. Praha.
-
Základní:
Kockelmans, J. On the Truth of Being. Reflections on Heidegger´s Later Philosophy. Indiana University Press, 1984.
-
Základní:
Pětová, M. Proměna pojetí "existence" v přednášce Vom Wesen..In: Beynovszky, Novotný, Pětová (eds.) Tři studie k problému naladění (s. 53 až 74). Praha: Scholia, 2014.
-
Základní:
Heidegger, M. Věk obrazu světa. Praha.
-
Doporučená:
Thurnher R. Heidegger in: Filosofie 19. a 20. století III. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Von Herrmann. Hermeneutik und Reflexion: der Begriff der Phänomenologie bei Heidegger und Husserl. Frankfurt am Main, 2000.
-
Doporučená:
Biemel, W. Martin Heidegger. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Figal G. Úvod do Heideggera. Praha Academia, 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Fenomenologické metodě lze nejlépe porozumět prostřednictvím četby a interpretace fenomenologických textů. Získání dovedností v této metodě, umožňuje studentům její aplikaci na vědecké nebo náboženské, ekonomické nebo sociální jevy. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|