|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIT / BZPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIT
/
BZPO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy podnikání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
9 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/DFZPP a UPEM/FZPO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Základy podnikání je určen studentům, kteří uvažují o možnosti zahájit samostatné podnikání, mají nápad a chtějí jej zrealizovat. Cílem předmětu je vést studenty tak, aby se naučili na vlastních nebo fiktivních projektech, znát procesy, kterými musí projít, než začnou podnikat, dokázali sestavit a odprezentovat svůj projekt. Ukázat studentům, jak bez velkých investic, rizik a kontaktů rozjet vlastní podnikatelský projekt. Minimum teorie, maximum praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. K získání zápočtu musí student zpracovat závěrečný projekt a osobně ho prezentovat. Docházka je vyžadována a je kontrolována.
|
Obsah
|
1. Co udělat, než začnete podnikat - mentoring 2. Podnikání - co mi dalo a vzalo - mentoring 3. 8 tipů, jak uspět v podnikání - mentoring 4. Úvod do podnikání, hledání smysluplného nápadu 5. Přetvoření myšlenky (nápadu) v systematický projekt (podnikatelský záměr) - pitching nápadů, metoda Lean Canvas 6. Validace problému; identifikace rizik, validace problému v praxi 7. Validace řešení; "kupecké počty" (jednoduchý rozpočet); příklad dobré praxe - host z lokálního podnikatelského inkubátoru 8. Stav projektu, investor a finanční fáze projektu, marketingové strategie 9. Diskuzní den, mentoring, příprava prezentací projektu 10. Den s profesionály z praxe, podnikatelé/odborníci z lokálního inkubátoru- sebereflexe a kritický pohled na záměry, stanovení akčních kroků k úpravě Lean Canvas - prezentace projektů 11. Den s profesionály z praxe, podnikatelé/odborníci z lokálního inkubátoru- sebereflexe a kritický pohled na záměry, stanovení akčních kroků k úpravě Lean Canvas - prezentace projektů 12. Vyvozování závěrů ze zpětné vazby od profesionálů; zdroje financování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Priestley Daniel. Nebojte se zbohatnou na tom, co vás baví. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5421-5.
-
Doporučená:
Ivana Svobodová, Andrea Michal. Od nápadu k podnikatelskému plánu - Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Grada, Praha, 2017. ISBN 978-80-271-0407-9.
-
Doporučená:
Michael E. Gerber. Podnikatelský mýtus - Proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít. Incommunity, 2011. ISBN 978-80-87524-03-9.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou potřeba |
Získané způsobilosti |
Rožíření povědomí o založení vlastního samostantého podnikání. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody samostatných akcí
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|