|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIT / NS3DS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIT
/
NS3DS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Skriptování v 3D grafických softwarech
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s principy skriptovacích technik v moderním 3D programu používaném v praxi, v současnosti program Autodesk Maya. V rámci předmětu si studenti osvojí pokročilé skriptovací techniky v skriptovacím jazyce MEL, které uplatní při vytváření aplikací v oblasti 3D grafiky.
|
Požadavky na studenta
|
Pro zapsání tohoto předmětu jsou potřebné znalosti s aplikací Autodesk Maya.
Na cvičeních aktivní účast a 75% docházka.
Pro udělení zápočtu splněna docházka na cvičeních a splněno odevzdání práce v určený termín (vytvoření počítačové 3D animace v Autodesk Mayi dle zadání).
|
Obsah
|
1. Základy skriptovacího jazyka MEL
2. Řešení problémů pomocí skriptovacího jazyka MEL
3. Proměnné a datové typy
4. Používání MEL příkazů
5. Manipulace s uzly v MELu
6. Řídící příkazy pro větvení a cykly
7. Procedury a funkce
8. Návrhování uživatelského rozhraní v MELu
9. Jednoduché uživatelské rozhraní v MELu
10. Vlastní dialogová okna
11. Vytváření rozsáhlejších dialogových oken
12. Používání Expressions
13. Řízení částic v Expressions
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
WILKINS, Mark R., KAZMIER, Chris., OSTERBURG, Stephan. MEL Scripting for Maya Animators. 2005. ISBN 0120887932.
-
Základní:
Mannens, Kevin. Professional MEL solutions for production. Plano: Wordware, 2009. ISBN 978-1-59822-066-7.
-
Doporučená:
GOULD, David A. D. Complete Maya Programming. An In-Depth Guide to 3D Fundamentals, Geometry, and Modeling. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers, 2005. ISBN 0120884828.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
43
|
Semestrální práce
|
40
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se absolvování předmětu 3D grafika a základní znalosti z programovacích jazyků. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování je student schopen skriptovat v programu Autodesk Maya v širokém spektru činností a dokáže vytvářet vizualizace a animace (pro film, počítačové simulace a počítačové hry). |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Nácvik dovedností
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|