|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K5OSI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K5OSI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Oš. v gerontologii a infekčním lékařství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Ošetřovatelství v gerontologii a infekčním lékařství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Cvičení
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s komplexním přístupem a specifiky péče o pacienty vyššího věku. Cílem druhé části předmětu je seznámit studující s nejčastějšími infekčními chorobami, jejich diagnostikou, léčbou, profylaxí a prevencí včetně specifik ošetřovatelské péče.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění úkolů zadaných ve cvičeních a seminářích. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod, stárnutí, teorie ontogeneze, změny v organizmu. Zvláštnosti chorob ve stáří. Psychické poruchy ve stáří. Zvláštnosti farmakologie ve stáří.
Psychika starého člověka. Sociální aspekty. Imobilizační syndrom, dekubity.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KALVACH, Z. a kol. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha: Grada, 2008.
-
Základní:
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén, 2010.
-
Základní:
HOLUB, M., KOSÁROVÁ, M. Infekční nemoci ve standardní a intenzivní péči. Praha: Karolinum, 2013.
-
Základní:
HUDÁKOVÁ, A., MAJERNÍKOVÁ L. Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008.
-
Základní:
HOLMEROVÁ, I., JURAŠKOVÁ, B. a kol. Vybrané kapitoly z gerontologie. 1. vyd. Praha: EV public relations, 2007.
-
Doporučená:
ČECHOVÁ, L., BARTOŠ, A. a kol. Alzheimerova nemoc a mírná kognitivní porucha: diagnostika a léčba. Neurologie v praxi. 2011. roč. 12, č. 3, s. 175 - 180.
-
Doporučená:
VÁLKOVÁ, M., KOREJSOVÁ, M., HOLMEROVÁ, I. Diskusní materiál k východiskům dlouhodobé péče v ČR. Praha: MPSV, 2010.
-
Doporučená:
Černý, Z. Infekční nemoci. Brno: IDVPZ, 2008.
-
Doporučená:
MATĚJOVSKÁ, H. Vybrané klinické stavy u seniorů. Praha: Mladá fronta - Aeskulap, 2015.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná zvláštnosti chorob ve stáří a to jak v obecném pohledu, tak u konkrétních skupin nemocí. Studující má specializované teoretické a praktické znalosti ošetřovatelského procesu u pacientů s infekčním onemocněním. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
|
|
|
|