|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K9KBZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K9KBZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvalita a bezpečí zdravotní péče v ZZ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Kvalita a bezpečí zdravotní péče ve zdravotnických zařízeních
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
30
[HOD/SEM]
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat vědomosti a dovednosti potřebné pro realizaci programu kontinuálního zvyšování kvality a efektivní přípravu zdravotnického zařízení k akreditaci.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a na cvičeních. Úspěšné složení ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Řízení kvality a bezpečí péče ve zdravotnických zařízeních ISO 9001 a související normy Tvorba řízené dokumentace Indikátory kvality Audity systému řízení kvality Akreditace SAK ČR Kvalita a způsobilost podle ISO 15189 Epidemiologická situace závažných infekčních onemocnění - jejich šíření a současné hrozby
Řízení rizik na úrovni jedince Pohled pacienta na kvalitu a bezpečí poskytované péče Identifikace chyb, "skorochyb" a rizik Analýza chyb, "skorochyb" a rizik Tvorba doporučených postupů a metodik
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Zuzana Červenková, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Zuzana Červenková, Ph.D. (53%),
doc. MUDr. Dalibor Pastucha, Ph.D., MBA (30%),
Mgr. Magdaléna Vojtěchová, MBA (17%),
-
Cvičící:
Mgr. Markéta Nemšovská (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
MARX, D., VLČEK, F. Akreditační standardy pro nemocnice. Praha: TIGIS, 2013.
-
Základní:
Česko. Vyhláška č. 195/2005, kterou se upravují podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění. s. 1737-1745. Sbírka zákonů České republiky., 2012.
-
Doporučená:
Madar, Jiří. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení : vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0585-0.
-
Doporučená:
ČSN EN ISO 19011:2019. Směrnice pro auditování systémů managementu.
-
Doporučená:
Česko. Vyhláška č. 195/2005 Sb., kterou se upravují podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a hygienické požadavky na provoz zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče. s. 3814-3836. Sbírka zákonů České republiky, 2005.
-
Doporučená:
ČSN EN ISO 15189:2013. Zdravotnické laboratoře - Požadavky na kvalitu a způsobilost.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student si osvojí znalosti nutné k efektivnímu plánování, sběru a vyhodnocování dat ke stanovení prioritních oblastí a k vypracování standardů kvality. Dále si osvojí principy a pravidla pro provádění auditů, zavádění systému kontinuálního zvyšování kvality do organizace/oddělení. Student si osvojí také principy a techniky pro rozvíjení kompetencí jednotlivců i týmu pro efektivní využívání systémů a nástrojů na podporu řízení TQM, pro implementaci národních akreditačních standardů na vlastním pracovišti a pro koordinaci přípravy zařízení/oddělení na externí audit. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|