|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K9LMK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K9LMK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Leadership a mng. komunikace ve zdravot.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Leadership a manažerská komunikace ve zdravotnictví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit se s podstatou a významem leadershipu, odlišnostmi od jiných typů vedení, jeho funkcemi, elementy a procesy v organizačním kontextu. Součástí předmětu je vlastní sebeuvědomění a reflexe pro posilování vlastního pozitivního a proaktivního přístupu a prevence syndromu vyhoření při překonávání překážek ve vedení ostatních.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Splnění úkolů zadaných na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Komunikace a asertivita Komunikace a self management Budování a vedení pracovního týmu ve zdravotnictví Leadership jeho principy a obsah Vymezení manažerské komunikace v kontextu interní komunikace organizace ve zdravotnictví Manažerské komunikační kompetence Osobní plán rozvoje vlastní komunikace
Význam komunikace při budování důvěry, soulad verbální a neverbální komunikace Sebereflexe Komunikace změny a její úskalí ve zdravotnictví Řízení konfliktů Komunikační plán manažera a efektivní řízení porad
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLÁ, J. Jak zlepšit interní komunikaci. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011.
-
Základní:
BEAUVAIS, A. M. Leadership and Management Competence in Nursing Practice. NY: Springer Publishing Company, LLC, 2019. ISBN 978-0-8261-2524-8.
-
Základní:
INTERNATIONAL HOSPITAL FEDERATION:. Leadership Competencies for Healthcare Managers. 2015.
-
Základní:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
Doporučená:
HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017.
-
Doporučená:
Armstrong, Michael. Management a leadership. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student zná základní principy a techniky pro implementaci leadershipu v kontextu manažerské komunikace jako hlavního nástroje pro vedení týmů a jednotlivců a budování stimulujícího sociálního klimatu. V souladu s nařízením vlády č. 275/2016 Sb. o oblastech vzdělávání ve vysokém školství je předmět vzhledem k počtu kreditů za ukončení předmětu zařazen do oblastí vzdělávání část 5 - Ekonomické obory (60 %; 3 kredity) a část 36 - Zdravotnické obory (40 %, 2 kredity).
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|