|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K9PER
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K9PER
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Personální management ve zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
Cvičení
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat vědomosti z oblasti personálního managementu ve zdravnotnické organizaci potřebné pro konkrétní vedení a řízení lidí, od vstupních výběrových pohovorů, vzniku pracovně právních vztahů, tvorby personálního plánu, koncepcí vzdělávání a kariérního rozvoje pracovníků, až po skončení pracovního poměru.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění stanovené povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Odevzdání semestrální práce k zápočtu. Zkouškový test a rozprava nad tématem semestrální práce.
|
Obsah
|
Úvod do předmětu, management lidských zdrojů Profesionální vedení výběrových rozhovorů ve zdravotnictví Popisy pracovních míst, kompetenční modely ve zdravotnictví Adaptační program nového pracovníka ve zdravotnictví Pracovní podmínky ve zdravotnictví Řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců ve zdravotnickém zařízení Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců ve zdravotnictví Pracovní vztahy a kolektivní vyjednávání ve zdravnotnické organizaci
Příprava a popis pracovního místa ve zdravotnictví Vedení pracovního pohovoru ve zdravotnické praxi Nástup nového zaměstnance do firmy/ zdravotnické organizace, motivace nově nastupujících zaměstnanců Adaptační program, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve zdravotnictví Naslouchání zaměstnancům Hodnocení zaměstnanců - jak správně hodnotit a motivovat zaměstnance ve zdravotnictví
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
Základní:
Armstrong M., Taylor S. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
-
Základní:
Dvořáková, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. V Praze: C.H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-347-9.
-
Doporučená:
BRABCOVÁ, I.; BÁRTLOVÁ, S. a kol. Management v ošetřovatelské praxi. 1. vyd., Praha: NLN, 2015. ISBN 978-80-7422-402-7.
-
Doporučená:
Arnold, John. Psychologie práce : pro manažery a personalisty. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1518-3.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující si osvojí základní principy a zásady z jednotlivých oblastí personálního managementu pro řízení týmů i jednotlivců, pro efektivní řízení a vedení lidí, včetně analýzy pracovního výkonu a hodnocení pracovníků se zaměřením na oblast zdravotnictví. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|