|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / BPUBR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
BPUBR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Public relations - komunikace s veř. I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Public relations - komunikace s veřejností I
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 115
|
0 / 37
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
42 / 45
|
26 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KLKS/PUBR1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout základní orientaci v dynamicky se rozvíjejícím oboru public relations - vztah s veřejností a získat některé praktické dovednosti při vytváření efektivního public relations bez manipulativních metod.
První hodina 20.9.2022 - odpadá
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem udělení zápočtu je povinná účast na přednáškách a vypracování a ústní obhájení public relations projektu PR kampaně na zvolené téma.
|
Obsah
|
Povaha PR, vznik a rozvoj oboru, přehled klíčové terminologie. Kdo je veřejnost, zájmové a vlivové skupiny, opinion leaders. Vztah mezi PR a marketingem a reklamou, komunikační mix. PR jako funkce managementu. Nástroje a formy PR, sponzoring a Spin Doctoring. Disciplíny PR. Issues Management a krizová komunikace. Média a jejich rozdělení vzhledem k PR, publicita. Situační analýza, efektivnost PR. Práce tiskového mluvčího. Příprava a prezentace plánů a nabídek, výzkum klientské databáze. PR kampaň, situační analýza, komunikační cíle, strategie, PR nástroje. Etika PR, etický kodex, společenská odpovědnost. Vyhodnocení PR projektů a mediální analýza.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČUŘÍK,Jaroslav, FOJTOVÁ,Tereza, MARŠOVSKÁ, Kristýna, TOMANDL, Jan. Krizová komunikace: Principy - zkušenosti ? postupy. Brno, 2020.
-
Základní:
FTOREK, Josef. Manipulace a propaganda na pozadí současné informační války. Praha, 2017.
-
Základní:
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kolektiv. Moderní marketingová komunikace, 2., zcela přepracované vydání. Praha, 2019.
-
Základní:
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2022.
-
Základní:
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha, 2015.
-
Základní:
TÁBORSKÝ, Jiří. V síti dezinformací: Proč věříme alternativním faktům. Praha, 2019.
-
Doporučená:
MLEZIVA, Emil. Diktatura informací. Plzeň, 2004.
-
Doporučená:
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha, 2012.
-
Doporučená:
VĚRČÁK,V.; GIRGAŠOVÁ, J.; LIŠKAROVÁ, R.:. Media Relations není manipulace. Praha, 2004.
-
Doporučená:
ŠIMURKA, David. Mluvte jako mluvčí. Brno, 2009.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Online marketing, současné trendy očima předních expertů. Brno, 2014.
-
Doporučená:
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně, 2. Doplněné vydání. Praha, 2009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student se seznámí s definicí PR, získá přehled o historii PR, vztahu mezi PR a reklamou, PR jako funkcí managementu, vnitřní a vnější PR, nástrojích a formách PR, sponzoringu, Public Affairs, komunikaci v krizových a konfliktních situacích, práci tiskových mluvčí, uměním komunikovat, lobbyingu, problematice veřejného mínění a v praktické části bude schopen vypracovat obsahovou analýzu médií a připravit PR komunikační strategii. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|