|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / CLSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
CLSK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Česká literatura ve středoevropském kont
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Česká literatura ve středoevropském kontextu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 15
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům vhled do fenoménu středoevropské literatury a středoevropských kulturních dějin.
Seminář probíhá prezenčně
Studentům v karanténě je umožněn dálkový přístup prostřednictvím MTeams
Kontrola prezence a plnění studijních povinností studentů v karanténě bude probíhat prostřednictvím MTeams
|
Požadavky na studenta
|
K ústní zkoušce každý student vypracuje seminární práci na zadané téma.
|
Obsah
|
Předmětem tohoto semináře budou literární texty kontextualizované v odborném středoevropském diskursu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TRÁVNÍČEK Jiří (ed.). V Kleštích dějin. Střední Evropa jako pojem a problém. Brno, 2009.
-
Základní:
MACURA, Vladimír. Znamení zrodu a české sny. Praha, 2015. ISBN 978-80-200-2506-7.
-
Rozšiřující:
Měšťan, Antonín. Česká literatura mezi Němci a Slovany. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0751-2.
-
Rozšiřující:
KŘEN, Jan. Dvě století střední Evropy. Praha, 2019.
-
Rozšiřující:
KŘEN, Jan. Dvě století střední Evropy. Praha, 2019.
-
Rozšiřující:
Cornis-Pope, M. - Neubauer, J. History of the literary cultures of East-Central Europe. Amsterdam/Philadelphia, 2006. ISBN 90 272 3453 1.
-
Doporučená:
Benešová a kol. Fenomén: Polská literární reportáž. 2016. ISBN 978802463282.
-
Doporučená:
MAGRIS C. Habsburský mýtus v rakouské moderní literatuře. Praha, 2001.
-
Doporučená:
DELEUZE G., GUATTARI F. Kafka: za menšinovou literaturu. Praha, 2001.
-
Doporučená:
Jan Assmann. Kultura a paměť. Praha, 2001. ISBN 80-7260-051-6.
-
Doporučená:
RÁKOS P. Národní povaha naše a těch druhých. Sebeklamy a předsudky jako dějinotvorná síla. Bratislava, 2001.
-
Doporučená:
KAUTMAN, Franišek. O smyslu oběti. Praha, 2003.
-
Doporučená:
Putna, Martin C. Obrazy z kulturních dějin Střední Evropy. Praha, 2018.
-
Doporučená:
KOSÍK, Karel. Století Markéty Samsové. Praha, 1993. ISBN 80-202-0554-3.
-
Doporučená:
Holý, Málek, Špirit, Tomáš. Šoa v české literatuře a v kulturní paměti. Praha, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studijní předmět vychází ze znalosti základních poznatků oboru dějin české a světové literatury, kterou si studenti osvojili během předchozího studia. |
Získané způsobilosti |
Student si upevní dovednost propojit individuální přístup k literárnímu textu s abstraktním modelem komparatistického a literárně historického diskursu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|