|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / MINKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
MINKO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interkulturní komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 2
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelná účast na výuce, pravidelná četba literatury, rozprava nad prostudovanou literaturou, referát, písemná zápočtová práce.
|
Obsah
|
Přednáška hodnotí v kontextu kulturněhistorického vývoje na jedné straně a obecných teorií interkulturní komunikace na straně druhé vztah zejména české a slovinské literatury ke geografickým regionům a jejich sociokulturním proměnám. Kurz si všímá specifik takové literatury jak po stránce motivické (charakteristické emblémy regionu, jazyk regionu), tak žánrové (aktualizace baladické prózy a její vztah k regionálně zakotvené próze), přičemž klade důraz též
na diachronní perspektivu. Téma "regionálnosti" bude vnímáno také sociálně, tedy pokusíme se o zhodnocení obrazu etnických (cizinci, Romové) a sociálních menšin v literatuře. Specifickou otázkou je pak postavení slovinské emigrace a slovinských menšin v zahraničí a jejich vztah k domovské zemi, který může být modelovým východiskem pro srovnatelné vztahy v jiných slovanských kulturách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Guillen, Claudio. Mezi jednotou a růzností.. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Müller-Funk, W. Teorie cizího. Brno a Praha, 2021.
-
Doporučená:
Corbineau-Hoffmannová, A. Úvod do komparatistiky.. Praha, 2008.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|