|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMMCS / XATAH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMMCS
/
XATAH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Termomechanika a hydromechanika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
26
[HOD/SEM]
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMMCS/YATAH
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy termomechaniky, hydrostatiky, hydrodynamiky a proudění tekutin.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen za docházku na cvičení a na základě dalších konkrétních požadavků, které sdělí studentům vyučující na začátku semestru. Zkouška z předmětu je stanovena v souladu se Studijním a zkušebním řádem UPa.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy a definice. Stavová rovnice ideálního plynu. Boltzmannova a plynová konstanta.
2. Avogadrův zákon, univerzální plynová konstanta.
3. Definice termodynamických stavových veličin.
4. Práce vnějších sil. Definiční integrál. Znázornění v p-V diagramu.
5. Technická práce stroje. Definiční integrál. Znázornění v p-V diagramu.
6. Základní změny stavu plynu. Diferenciální tvar. Parciální změny.
7. První věta termodynamiky. Přivedené teplo, vnitřní energie, práce vnějších sil.
8. Tepelné oběhy obecně. Druhá věta termodynamiky. Carnotův oběh. Termická účinnost.
9. Vratné a nevratné změny stavu plynu. Definice entropie. Vliv třecích sil.
10. Entropické rovnice a T- s diagramy změny stavu plynu.
11. Přenos tepla. Jednoduché aplikace přenosu tepla. Výměníky tepla. Přenos tepla zářením.
12. Tlakové poměry v kapalině za klidu.
13. Klasifikace proudění.
14. Silové účinky proudící kapaliny na plochy a tělesa.
15. Obtékání těles.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
KOREISOVÁ, G., KOREIS, J., BAYER, Z.: Termomechanika a tepelné stroje. E-Learningová opora. Pardubice 2007.
Dostupné na IS STAG.
KOREIS, J., KOREISOVÁ, G.: Hydromechanika Newtonských kapalin. E-Learningová opora. Pardubice 2007.
Dostupné na IS STAG.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hydromechanika Newtonských kapalin. E-Learningová opora.
(KOREISOVÁ, G., KOREIS, J., BAYER, Z.)
-
Základní:
DRÁBKOVÁ, S. a kol. Mechanika tekutin. VŠB-TU Ostrava. ISBN 978-80-248-1.
-
Základní:
Termomechanika a tepelné stroje. E-Learningová opora.
(KOREISOVÁ, G., KOREIS, J., BAYER, Z.)
-
Doporučená:
KALČÍK, J., SÝKORA, K. Technická termomechanika. Academia Praha,, 1973.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
38
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Úspěšná zkouška z předmětu Matematika I a Fyzika II |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|