|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K1KOI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K1KOI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace a interaktivní procesy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
35 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace o podstatě mezilidské komunikace se zaměřením na její využití ve vztahu ke klientům zdravotnických služeb. Absolvováním předmětu by měl studující získat nejen požadovaný obsah teoretických znalostí, ale i komunikační dovednosti, které mu umožní profesionální počínání v nejrůznějších situacích v práci s klienty a jejich blízkými.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné aktivní 80% účasti na cvičeních. Splnění povinné účasti na přednáškách. Splnění písemného testu nebo ústní zkoušky dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do mezilidské komunikace. Teorie komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Úvod do zdravotnické komunikace. Naslouchání, empatie, oceňování, kritika. Asertivita.
Nácvik forem mezilidské komunikace. Nácvik verbální komunikace. Nácvik neverbální komunikace. Prezentační dovednosti (sebeprezentace). Nácvik naslouchání, empatie, oceňování, kritiky. Nácvik asertivních technik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PTÁČEK, R.; BARTŮNĚK, R. Etika a komunikace v medicíně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
Základní:
STRNADOVÁ, V. Interpersonální komunikace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-157-0.
-
Základní:
PECH, J. Řeč těla a umění komunikovat. 1. vyd. Praha: NS Svoboda, 2009.
-
Základní:
HEILMANN, CH. M. Řeč těla, gesta, mimika, emoce. 1. vyd. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, N.; KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 2009.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. 1. vyd. Praha: Portál, 2010.
-
Doporučená:
POKORNÁ, A. Komunikace se seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
WEISS, P., JANÁČKOVÁ, L. Komunikace ve zdravotnické péči. Praha: Portál, s. r. o., 2008.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2008.
-
Doporučená:
ŠTĚPANÍK, J. Najčastější chyby a omyly manažerské praxe. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
ANDRŠOVÁ, A. Psychologie a komunikace pro záchranáře. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe, zvládá komunikaci s lidmi napříč všemi věkovými kategoriemi i komunikaci s problémovými typy jedinců. Studující umí řešit konflikty a problémy pomocí asertivních technik. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|