|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P1KIP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P1KIP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace a interaktivní procesy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
14
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace o podstatě mezilidské komunikace se zaměřením na její využití ve vztahu ke klientům zdravotnických a sociálních služeb.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, aktivita ve cvičeních, zpracování zadané práce. Splnění povinné 80% účasti na přednáškách. Splnění písemného testu nebo ústní zkoušky dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do mezilidské komunikace. Teorie komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Úvod do zdravotnické komunikace.
Nácvik forem mezilidské komunikace. Nácvik verbální komunikace. Nácvik neverbální komunikace. Prezentační dovednosti (sebeprezentace).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010.
-
Základní:
PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2012.
-
Základní:
MOTSCHNIG, R.; NYKL, L. Komunikace zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
NEUBAUER, K.; SKÁKALOVÁ, T. Poruchy komunikace u dospělých a stárnoucích osob. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015.
-
Základní:
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014.
-
Základní:
LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2011.
-
Základní:
BASU, A.; FAUST, L. Umění úspěšné komunikace: jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
ZEMAN, J. Verbální a neverbální prostředky v komunikaci mládeže. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013.
-
Základní:
KLIMENT, P. Zvládací (copingové) odpovědi v pomáhajících profesích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014.
-
Doporučená:
STRNADOVÁ, V. Interpersonální komunikace: monografie. Hradec Králové: Galén, 2011.
-
Doporučená:
ŠPATENKOVÁ, N. Poradenství pro pozůstalé: principy, proces, metody. Praha: Grada, 2013.
-
Doporučená:
JANOUŠEK, J. Psychologické základy verbální komunikace. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
ŽANTOVSKÁ, I. Rétorika a komunikace. Praha: Dokořán, 2015.
-
Doporučená:
ŠPAČKOVÁ, A. Umění dialogu: jak si s lidmi opravdu porozumět. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
ŠPATENKOVÁ, N.; KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe, zvládá komunikaci s lidmi napříč všemi věkovými kategoriemi i komunikaci s problémovými typy jedinců. Studující umí řešit konflikty a problémy pomocí asertivních technik. V praxi využívá alternativní a augmentativní komunikační techniky. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|