|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P3OPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P3OPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelství v primární a domácí péči
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
54 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKO/P3OPP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základními aspekty ošetřovatelství v oblasti primární zdravotní péče a v domácím ošetřování z hlediska všeobecné sestry.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění 80% účasti na cvičeních. Splnění zadané seminární práce nebo prezentace na zadanou problematiku. Splnění ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Filozofie primární ošetřovatelské péče. Filozofie zdraví v primární zdravotní péči. Ošetřovatelství v primární zdravotní péči. Rodina z hlediska zdraví a nemoci. Prvky výchovy v ošetřovatelské péči. Interdisciplinární spolupráce v primární zdravotní péči, normy ošetřovatelské péče v primární zdravotní péči. Ošetřovatelské modely a ošetřovatelský proces v primární zdravotní péči. Úvod do problematiky domácí péče. Primární péče, složky domácí péče. Ošetřovatelský proces v domácí péči. Nejčastější diagnózy v domácí péči. Management rány. Péče o umírající v domácí péči.
Poskytovatelé primární péče, pojetí, složky, principy a formy primární péče. Výhody a nevýhody nemocniční péče. Domácí péče, výhody a nevýhody domácí péče. Workshop - založení agentury domácí péče, zkušenosti s domácí péčí v České republice i v zahraničí, domácí hospicová péče, články, knihy. Ošetřovatelský proces u nemocných v domácí péči. Ošetřovatelský proces u umírajících v domácí péči.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MASTILIAKOVÁ, D. Holistické přístupy v péči o zdraví. 2. vyd. Brno: NCO NZO, 2007.
-
Základní:
HUDÁKOVÁ, A., MAJERNÍKOVÁ L. Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
KRÁTKÁ, A. Ošetřovatelství v komunitní péči. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2008.
-
Základní:
JAROŠOVÁ, D. Úvod do komunitního ošetřovatelstí. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Doporučená:
KALVACH, Z.; ČELEDOVÁ, L.; HOLMEROVÁ, I. Křehký pacient a primární péče. Praha: Grada Publishing, 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná základní terminologii a hierarchii primární zdravotní a domácí péče v České republice. Je schopen objasnit a využít základní prvky výchovného procesu v podpoře zdraví a v primární zdravotní péči. Studující zná základní principy komunitní péče, možnosti spolupráce se sociální sférou. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|