|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P3PEN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P3PEN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pediatrie a neonatologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se systémem prenatální péče a základním preventivním a léčebným zaměřením dětského lékařství. Výuka je zaměřena na prenatální péči, péči o novorozence a zvláštnosti dětského věku, kdy onemocnění v tomto věku jsou vždy doprovázena významným psychosociálním rozměrem.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústní zkoušky dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Systém prenatální péče v ČR. Vyšetřovací metody v prenatální péči. Úvod do předmětu pediatrie. Růst a vývoj zdravého dítěte. Vrozené vývojové vady, dědičnost. Fyziologický a patologický novorozenec. Choroby zažívacího ústrojí. Choroby žláz s vnitřní sekrecí a poruchy růstu. Choroby krve, srdce a krevního oběhu. Choroby svalů, kostí, revmatická onemocnění. Choroby dýchacího traktu. Choroby ledvin a močového ústrojí. Choroby nervového systému. Choroby imunitního systému. Choroby kůže. Alergická onemocnění a šok. Onkologická onemocnění v pediatrii.
Vyšetřování v prenatální péči. Základy péče o novorozence. Výživa novorozenců a kojenců, kojení. Specifika péče o hospitalizované děti. Hodnocení růstu a vývoje, základy fyzikálního vyšetření. Preventivní prohlídky v dětském věku, očkování. Výživa dětí. Předoperační a pooperační péče, zvládání bolesti u dětí. Základy péče o děti s vybranými symptomy(horečka, rýma, dušnost, kašel, křeče, průjem, zácpa).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HRODEK, O.; VAVŘINEC, J. a kol. Pediatrie. 1. vyd. Praha: Galén, 2002.
-
Základní:
BAYER, M. Pediatrie. 1. vyd. Praha: Triton, 2011.
-
Základní:
SEDLÁŘOVÁ, P. Základy ošetřovatelské péče v pediatrii. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008.
-
Doporučená:
LEBL, J. Klinická pediatrie. 1. vyd. Praha: Galen, 2012.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující se orientuje v systému prenatální péče v České republice a umí poskytovat základní péči o novorozence. Studující zná příčiny a projevy patologických stavů v pediatrii, které ohrožují život dítěte, diferenciální diagnostiku těchto stavů a poskytování přiměřené odborné pomoci při prvním kontaktu s dítětem. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|